Ако правим почивки по време на учене, запомняме за по-дълго време. Учени от Института "Макс Планк" по невробиология изследваха причините за този феномен при мишки, съобщи електронното издание "Медикъл Експрес", цитирано от БТА.
При по-дълги интервали между повтарянето и ученето, мишките използват по-често едни и същи неврони, вместо да активират други. Вероятно това позволява укрепването на невронните връзки при учене и така знанието се съхранява за по-дълго време.
Мнозина от нас са го изпитвали - в деня преди изпит се опитваме да натрупаме огромно количество информация в мозъка си. Но точно толкова бързо, колкото сме го натрупали, знанието изчезва.
Добрата новина е, че можем да попречим на забравянето с увеличаването на интервалите между времето, през което учим.
Невробиолозите Анет Глас и Петер Голдщайн са изследвали този феномен при мишки. Животните трябвало да запомнят мястото, на което е скрито парче шоколад в лабиринт. В три последователни периода мишките имали възможност да изследват лабиринта и да намерят шоколада, като при това били правени паузи с различна продължителност.
"Мишките, обучени при по-дълги интервали между познавателните периоди, не успяваха да запомнят много бързо мястото, на което е шоколадът. Но се оказа, че на следващия ден споменът им е по-добър, колкото по-дълги са били интервалите на почивка", каза Анет Глас.
Учените са измервали и активността на невроните в префронталния кортекс.
Коментари (0)
Вашият коментар