Графенът е материал, който отдавна се свързва с развитието на технологията на батериите на електрическите коли. Той ще позволи зареждане на автомобилите с ток в рамките на около 5 минути и това ще се случи в сериен модел още до края на годината.
Китайската компания GAC е една от многото производители на автомобили, които пуснаха своя собствена марка електрически автомобили - Aion, но също така и съвместно предприятие с Toyota. Още през януари котайците обявиха скорошните си планове за пускане на тази технология в сериен автомобил тази година. Това бе посрещнато повече от скептично в автоиндустрията, тъй като разработването на графенови батерии отне много време и никой не очакваше практическата им употреба толкова бързо.
Смята се, че графенът е най-тънкият и здрав материал. Също така, той провежда електричество по-добре от силиция. Тези функции го правят интересен за всеки, който работи с технологията за производство на батерии. Графенът за първи път е получен от графити през 2004 г., а изобретателите му печелят Нобелова награда за физика.
Досега големият недостатък бе, че графенът е изключително скъп, но през юли групата GAC демонстрира производствена технология, наречена 3DG (триизмерен графен), която струва само една десета от досегашната технология. От GAC твърдят, че с новата батерия за електрически автомобили няма да е проблем пробег от 1000 километра. Батериите пък могат да се зареждат от празни до 80 процента само за 8 минути, а от 30 до 80 процента само за 5 минути!
За такава скорост на пъленне са необходими подходящи зарядни устройства, защото говорим за мощност на зареждане до 500 kW и повече.
Първарата кола, която ще се появи с тази революционна технология, ще бъде GAC Aion V, с кодово име C6, и ще бъде пусната в продажба през есента. Ще има и по-евтин електрически SUV - C3, но отново с впечатляваща производителност на зареждане: от 0 до 80 процента за 16 минути и от 30 до 80% за 10 минути.
Коментари (0)
Вашият коментар