България е сред последните места по брой зарядни станции за електрически автомобили на 100 км пътища. Това сочи статистика на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА). У нас се падат средно по 0,8 зарядни станции на 100 км, като по-зле е положението само в Кипър, Естония, Унгария, Латвия, Полша, Румъния, Литва и Гърция.
България попада сред 10-те държави в ЕС, които дори нямат едно зарядно устройство за всеки 100 километра ключови пътища (магистрали, междуградски и градски). Всички тези страни също имат пазарен дял на електрически автомобили под 3% (с изключение на Унгария).
18 държави членки на ЕС имат по-малко от 5 зарядни станции на 100 км път, а само четири имат повече от 10 зарядни устройства.
Като част от своя пакет за климата Fit for 55, публикуван през юли, Европейската комисия предложи емисиите на CO2 от новите автомобили да бъдат с 55% по-ниски от 2021 г. до 2030 г. Европейските производители на автомобили ще трябва да пуснат на пазара милиони автомобили с електрическо зареждане през следващите години. години. за постигане на тази предизвикателна нова цел.
„Потребителите няма да могат да преминат към превозни средства с нулеви емисии, ако няма достатъчно станции за зареждане по пътищата, по които се движат“, предупреди Ерик-Марк Хуитема, изпълнителен директор на ACEA.
"Например, ако гражданите на Гърция, Литва, Полша или Румъния все още трябва да пътуват 200 км или повече, за да намерят зарядно устройство, не можем да очакваме те да са готови да купят електрическа кола", смата Хуитема.
Контрастът между страната с най-много зарядни устройства Нидерландия (47,5 на 100 км път) и големи държави като осем пъти по-обширната Полша, но само с една електростанция на всеки 250 км, е поразителен.
Коментари (0)
Вашият коментар