Преди 12 години Peugeot представи първото поколение на модела 5008 и тогава автомобила си бе типичен семеен ван със 7 места. През 2017-а автомобилът се превърна в модерен кросоувър, стана кола на годината в Европа, а сега претърпя такава модернизация, че смело може да се каже, че това е е един от най-авангардните и готини SUV коли, които са пазара в момента.
3008 често се споменава, когато се описва Peugeot 5008. И това не е случайно. И двата кросоувъра са изградени на една и съща платформа и ако се гледат само отпред могат да се объркат. Решетката прилича на 3D картина, която променя външния си вид в зависимост от ъгъла на видимост и на потока на светлината. Има маркови "зъби" на дневните фарове с впечатляващи спуснати надолу бивни и нов набор от обемни задни светлини в стил "ефекта на ноктите на лъва". Когато се гледа отстрани, острият ръб на решетката на радиатора веднага се забелязва.
Все повече и повече семейните автомобили тип кросоувър се избират по външен вид, както и по удобствата и комфорта, които се предоставят в салона (дивгателите и задвижването често остават на заден план). А тук те са на много високо ниво.
Интериорът също е промен спрямо първоначалната версия - веднага ще забележите огромният 10-инчов сензорен дисплей. Въпреки че структурата на менюто, навигацията в секциите, различните настройки и опции са останали същите. Елегантната облицовка в стил луксозна яхта опасва таблото и корите на вратите.
Преди това различните режими на шофиране бяха разпръснати из централната конзола, а сега всичко е събрано сбито на един превключвател за режимите на движение. Добавени са също така USB портове за пътниците на втория ред. Трите седалки са регулируеми, отделени, като има и масички пред тях и слънчеви завеси, а огромните врати се отварят под доста голям ъгъл. Идеално за семеен автомобил.
Няма отопляеми седалки и отделни настройки за климатика за пътниците отзад. Двете кресла на третия ред на 4,64-метровия кросоувър лесно могат да се сгънат и да се получи равен под, а също така могат и да се демонтират и багажника да остане още по-голям. Така че определено, кросоувърът Peugeot 5008 е добре измислен, почти като миниван.
Като цяло съвемененнният комфорт в купето е запазен с охлаждащите предни седалки с масаж (за водача и пътника) и електрическите настройки (само за шофьора), както и с малкия готин и сплескан волан.
Търсещите повече проходимост от стандартната, могат да оборудват автомобила с опционалната система Advanced Grip Control. Тя оптимизира сцеплението, чрез контролиране на въртящия момент към лявото и дясното колело и работи в режими за асфалтов път, сняг, офроуд, пясък и движение с изключена стабилизираща програма.
Автомобилите с Advanced Grip Control използват 18-цолови M+S (кал и сняг) гуми и са снабдени с асистент за спускане по наклон. Той може да поддържа движение на със скорост до 3 км/ч, като асистиращите системи се грижат колата да следва стриктно зададената от волана траектория, дори върху дребни камъчета.
Предполагам не се и съмнявате, че и това Peugeot вози добре, комфортно и почти безшумно. В случая тестовия екземпляр бе оборудван с модерен 1,6-литров бензинов двигател с мощност 180 конски сили с разход на гориво около 7 литра на сто. Моторът не предляга рязко ускорение от място, но гарантира добро ускорение в движение - плавно, но доста мощно. Това до голяма степен се дължи и на добре настроения 8-степенен автоматик.
Peugeot 5008 не е спринтьор, а стилен и комфортен бегач на дълги разстояния, съчетаващ добър комфорт и приятно управление. Поради голямото междуосие и гуми, колата перфектно абсорбира дупки и неравности по пътя. Когато изберете режим „спорт“, арматурното табло става червено, автоматичната трансмисия поддържа предавките по-ниски, а воланът е по-тежък.
Тестовият френски кросоувър разполагаше с всички възможни програми за стабилизация (ESP + ASR + ABS + EBD + EBA), електрическа ръчна спирачка с Hill Assist Пакет, автоматични къси светлини и чистачки. На разположение са и пакетът Safety Plus с регулатор/ограничител на скоростта и разпознаване на пътните знаци, както и предупреждение за неволно пресичане на осевата линия. Пакетът Drive Assist пък включва адаптивен автопилот с функция Stop&GO.
Към допълнителните опции струва да се отбележат отваряемият панорамен стъклен покрив, алуминиевите рейки и супер Hi-Fi уредбата Premium FOCAL.
Коментари (0)
Вашият коментар