Първият китайски хибриден локомотив с въглеродни горивни клетки бе пуснат в експлоатация

Снимка: Радио Китай

Първият разработен в Китай хибриден локомотив с водородни горивни клетки бе пуснат пробно в петък по железопътната линия за транспортиране на въглища в автономния район Вътрешна Монголия, съобщи "Радио Китай".

Проектът бе стартиран съвместно от дъщерното дружество на „Държавната енергийна инвестиционна корпорация“ (SPIC), „CRRC Datong“ и „Hydrogen Energy“.

В сравнение с традиционните дизелови локомотиви, хибридният се очаква да намали въглеродните емисии с около 96 000 тона годишно по 672-километровата жп линия, свързваща мината Байинхуа във Вътрешна Монголия с пристанището Дзинджоу в Североизточен Китай.

Хибридният локомотив с водородни клетки развива скорост от 80км/ч и може да работи без прекъсване в продължение на 24,5 часа при пълно зареждане. Максималното натоварване на теглича по прав път достига 5000 тона.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Лусил Бол – царицата на комедията, която проправи път за жените в шоубизнеса
Пари Сен Жермен ще плати на Мбапе 55 милиона евро
Ефикасен домашен сироп при кашлица
В България най-младата баба е на 28 години, а най-младата майка – на 11
Защо Виктория Бекъм и Меган Маркъл вече не си говорят

Напишете дума/думи за търсене