Операта участва в туристическия бизнес

На 9 декември в гранд хотел „Милениум“ в София се състоя Двадесетата годишна среща на Асоциацията на Българските Туроператори и Туристическите агенции. На срещата присъстваха Димитрина Горанова, председател на УС на АБТТА, Стела Балтова, Министър на туризма. Приветствие поднесе и Ерик Дрезин, генерален секретар на ЕКТАА. В седем работни панела беше споделен опитът на професионалистите през техния четвъртвековен юбилей. Изказа се мнението, че COVID-19 оказа огромно влияние върху световната туристическа индустрия, макар туристическите агенти и туроператорите продължават да се основно звено от веригата за създаване на стойност в туризма.

В работен панел №3 презентация направи заместник-директорът на Софийската опера и балет, Христина Станева. Нейната тема беше „Среща между изкуството и бизнеса“. Тя подчерта, че привличането на чуждестранни почитатели на оперното изкуство е стратегия на директора на Софийската опера и балет академик Пламен Карталов. В нея са положени много усилия през последните години и тя дава забележителни резултати. Станева изтъкна, че икономическото въздействие на операта върху обществото е голямо. Зрителите не само купуват билети, те ползват хотели, ресторанти, екскурзии. Превръщат се в посланици на страната, в която гостуват.

Операта е особено привлекателна за туризма, защото предлага изключително преживяване. Не случайно големи оперни театри по света имат подкрепа от държавата и водещи туристически бизнеси.

Привличането на значителен брой зрители от чужбина започна с поставянето на отделни части от тетралогията „Пръстенът на нибелунга“ от Рихард Вагнер. Началото е поставено през 2010 г., а три години по-късно от 2013 г. творбата се изпълнява в пълния цикъл. Тогава за първи път видяхме в залата 65% зрители от чужбина. Имаше организирани посещения от 15 държави, основно членове на т.нар. Вагнерово общество.
Друг пример за икономическо въздействие на региона е фестивалът „Опера на върховете“ – Белоградчишки скали. Спектаклите там бяха посетени от над 25 000 зрители.

Да бъде една проява на изкуството и успешно бизнес начинание не е невъзможна мисия. Необходима е стратегия, безкомпромисно художествено качество, адекватна информационна рекламна дейност и постоянно фокусиране върху крайния ефект – върху публиката.

Софийската опера е отворена за партньорство с туристическия бранш. Със своя опит и богат репертоар сме уверени, че можем да предложим незабравимо преживяване на нашите гости от страната и чужбина, съобщиха от операта.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Ефикасен домашен сироп при кашлица
В България най-младата баба е на 28 години, а най-младата майка – на 11
Защо Виктория Бекъм и Меган Маркъл вече не си говорят
Селена Гомес за Бени Бланко: Виждам бъдеще в тази връзка
3 зодии, които ще имат голям успех до края на годината

Напишете дума/думи за търсене