Анализатори от компанията Роланд Бергер публикуваха своята оценка за краткосрочните тенденции в автомобилната индустрия и по-точно за развитието на кризата с чиповете през следващата година.
На пазара се е развила систематична разлика между търсене и предлагане, подхранвана от структурни дисбаланси и несъответствия във веригата на доставки. Пандемията на коронавирус допълнително изостря ситуацията, оставяйки запасите на производителите на най-ниските нива през последните години. Общото търсене на полупроводници нараства със 17% годишно, в сравнение с приблизително годишно увеличение на производствения капацитет от 6% между 2020 и 2022 г. Липсата на доставки вероятно ще продължи поне до 2023 г., твърдят анализаторите.
Автомобилната индустрия е една от най-тежко засегнатите от тази криза. Автомобилите от традиционните производители разчитат в голяма степен на по-старото поколение чипове, за които има и най-голям дефицит.
Новите производители на автомобили, като Tesla, например, използват ново поколение чипове, които са централизирани, по-мощни и в момента нямат проблеми с доставките (тези чипове се намират и в новите мощни компютри). Традиционните производители обаче използват платформи за нови автомобили, които включват инсталиране на по-големи количества чипове от по-старо поколение, които бавно изчезват от производството.
Очевидно те също ще трябва да преминат към по-модерен хардуер. Всички производители на чипове увеличават инвестициите си в нови полупроводници и тяхното производство, така че повечето производители на автомобили са оставени общо взето да се оправят сами.
Увеличаването на производството на нови полупроводници също няма да реши кризата с доставките в краткосрочен план. Разширяването на капацитета отнема време - три до четири години за изграждане и увеличаване на капацитета. В резултат на тези фактори от „Роланд Бергер” не очакват да има облекчение на недостига на по-старото поколение чипове преди 2023 г.
Коментари (0)
Вашият коментар