От време на време виждаме новини за производители, които изтеглят определени електрифицирани модели поради риск от пожар в батериите. Може би най-известният случай е с Chevrolet Bolt EV, който струваше на General Motors стотици милиони. Много хора са мнение, че чисто електрическите коли са с най-голям риск от запалване. Според последните данни рискът от пожар в електрическите автомобили е много по-нисък, отколкото при бензиновите превозни средства, според проучване, събрало данни от Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ, бюрото за статистика на трафика и данни от правителството.
Според данните, събрани в проучването, през 2020 г. в Щатите са докладвани 52 пожара в електрически автомобили, което е 25 запалени возила на всеки 100 000 продадени коли на ток. За същия период 199 533 пожара са регистрирани в бензинови автомобили, което се равнява на 1530 инцидента на всеки 100 000 продадени коли. Проучването посочва, че пожарите в електрическите превозни средства са много по-редки, отколкото при бензиновите. Според данни, събрани от AutoInsuranceEZ, вероятността бензиновите автомобили да се запалят е десет пъти по-голяма от тази при електрическите автомобили. Цифрата е подобна на тази, публикувана от Tesla преди време, когато фирмата на Илън Мъск уверяваше, че е 11 пъти по-вероятно да възникне пожар в автомобил, задвижван с бензин, отколкото в електрически.
Най-вероятно е обаче хибридните автомобили да се самозапалят. 16 051 пожара са регистрирани в автомобили от този тип, което се равнява на 3474 инцидента на всеки 100 000 хибридни коли, продадени в САЩ. Делът е много по-висок от този на бензиновите и електрическите автомобили, което от друга страна е и логично, като се има предвид, че хибридите имат два основни запалими елемента: гориво и акумулатори.
Коментари (0)
Вашият коментар