136 г. след раждането идва началото на края на бензиновия автомобил

Повечето нови коли в Европа вече ще са хибриди, а след 13 години само на ток

На 29 януари 1886 г. Карл Фридрих Михаел Бенц вписва името си в историята на германската индустрия, получавайки императорски патент № 37435 за първия „Автомобил“. През 1888 г., на изложението "Силови и производствени машини" в Мюнхен, Бенц демонстрира два часа на ден на Motorwagen, който е високо оценен от специалисти и журналисти. Организационният комитет награждава изобретението със златен медал за изключителни иновации.

Сега, 136 години по-късно, настъпва и началото на края на изобретението на Бенц поне във вида му с използването само на бензинов двигател в Европа. Зелената сделка на Европейската комисия гласи, че след 13 години в страните от ЕС ще могат да се продават автомобили само с електрически мотори, без такива с бензинови или дизелови агрегати. От 2030 година новите автомобили, които се продават на пазара в ЕС, ще трябва да изхвърлят с 55% по-малко вредни емисии, отколкото са отделяли през 2021 г. От 2035 г. процентът вече става 100 т.е. нула вредни емисии спрямо нивото от 2035 г.

Това означава, че през следващите години новите автомобили на пазара в огромната си част ще бъдат хибридни в разновидности като мек хибрид с малък генератор за икономия на гориво или със зареждаща се батерии тип плъгин хибрид. Така, искаме или не, чисто бензиновите и дизелови нови коли вече ще са изключение, докато производството им постепенно не замре.
Да се върнем към гениалният Карл Бенц, който се смята за изобретател на съвременния автомобил. Германецът получава първите в света патенти за двутактов бензинов двигател, за захранвана от батерии запалителна система, за запалителна свещ, карбуратор, съединител, скоростна кутия, воден охладител или за всички основни компоненти на автомобила.

През 1883 г. изобретателят основава предприятието Benz & Cie. Rheinische Gasmotorenfabrik в Манхайм. Бенц продължи да усъвършенства двигателя на Ото. Основният проблем, който е трябвало да бъде решен е голямата му маса. През 1885 г. завършва създаването на едноцилиндров четиритактов бензинов мотор с електрическо запалване, радиатор и карбуратор, който експериментаторът монтира върху дървено шаси. Това е и първото превозно средство, в което двигателят и рамката се сливат в едно цяло.

Скоро след това Бенц представя и първият в света автомобил с диференциална трансмисия за равномерно разпределение на мощността и плътни гуми. Motorwagen все още няма скоростна кутия. Просто устройство, управлявано от лост, може да се каже, "прародител" на съединителя, отговаря за колелата и двигателя. Воланът в съвременния смисъл на думата отсъства. Неговата роля играе лост с дървена дръжка на края. Кормилната система със зъбни колела, управлява единственото предно колело. Окачването е само на задната ос под формата на две елипсовидни пружини, монтирани надлъжно спрямо каросерията. Колелата със спици са обвити в плътни гумени джанти.

Германците в началото са скептични към творението на Бенц, някои дори го наричат "каруца без кон“.

Тогава на помощ се притича съпругата на изобретателя - Берта. На 5 август 1888 г. тя се качва на първия автомобил с децата си, за да посети майка си. Преодоляването на разстоянието от 104 километра отнема 13 часа. По пътя Берта спира в няколко аптеки, за да зареди с бензин, който по това време се продавал там като разтворител. Задвижващите ремъци и спирачката трябвало да бъдат ремонтирани от сарач от специалист по конните впряги. Когато идвало нанагорнище колата трябвало да бъде бутана от децата й. Така Берта Бенц влиза в историята на автомобилната индустрия заедно със съпруга си, която прави първото в света пътуване с кола с бензинов двигател.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене