Тест на народния кросоувър Volkswagen Taigo

Предполагам, че мнозина за първи път чуват за най-новото предложение на германската компания Volkswagen - Taigo. Това е първото SUV купе на автогиганта, което освен че изглежда модерно и секси спортната си форма предлага всичко най-необходимо за един съвременен автомобил на най-ниска възможна цена. Volkswagen Taigo е най-евтиният "повдигнат" автомобил на фирмата от Волфсбург и може да се смята за народния кросоувър на VW.

Останах приятно изненадан от Volkswagen Taigo. Особено с най-големия двигател, 7-степенния автоматик и оборудването в модификацията R-Line ще задоволи претенциите, както на взискателния шофьор за достатъчно мощ и сигурност, така и на возещите се с комфортта и пространството. Включително и с обема на багажника от 440 литра.

Задвижването на кросоувъра, който е по-нисък, но по-дълъг от своя братовчед T-Cross, е бензиново. Базовият еднолитров вариант се предлага с мощност с 95 и 110 к.с., като вторият може да се поръча с 6-степенна ръчна или 7-степенна автоматична трансмисия. Тестовата кола разчиташе на по-големия 1,5-литров агрегат с мощност 150 к.с. със 7-степенен "автомат” с най-високата модификация R-Line. С този бензинов мотор малкият кросоувър дърпа блестящо, както от място, така и при по-важните показатели - при ускоряване при скорости от 80 до 130 км/ч благодарение и на превъзходната скоростна кутия. Максималният въртящ момент от 250 Нм е наличен в широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди. Двигателят е оборудван със система за дезактивиране на два от четирите цилиндъра, която спомага за намаляване на разхода на гориво до 8,4 л/100 км в града и 5,2 л при извънградско каране. В комбиниран цикъл по каталог колата харчи 6,1 л. Системата XDS симулира диференциал с ограничено приплъзване. Срещу доплащане се предлагат и адаптивни амортисьори. Салонът има много добра шумоизолация.
Заради формата на купе усещането при каране не е като при кола с по-висок клирънс, което пък на мен допълнително ми харесва. Очакването е изненазващо по-меко от типичното "фолксвагенско", което пък прави Taigo и отлично семейно превозно средство.

Вътре Volkswagen Taigo напомня на T-Cross и Polo. Предният панел е оформен с хоризонтални линии, а воланът е леко скосен отдолу. На таблото е поставен дигитален инструментален кокпит. Централният панел е леко обърнат към водача, а над него се намира сензорният екран на мултимедийна система, който според оборудването има диагонал от 8 или 9,2 инча. Мултимедийната система разполага със сателитна навигация и интеграция на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Всички функции се управляват от сензорни бутони под екрана, като единственият физически бутон на централната конзола е за пускане на аварийките.
Предните седалки на Volkswagen Taigo са много удобни, а във версията R-Line осигуряват още по-добра опора за гърба. На втория ред има много място за краката на пътниците, но пространството над главите не е чак толкова голямо.
Volkswagen Taigo се предлага с богато серийно оборудване, което включва множество функции, характерни за по-високите класове. Базовата версия включва електрически прозорци, двузонов климатик, аудиосистема, Bluetooth връзка и круиз контрол.

За сигурността колата се грижат 6 въздушни възглавници, стабилизираща система, технология за автоматично спиране, наблюдение на слепите зони и следене на умората на шофьора.

Най-високата версия на оборудване R-Line добавя система за достъп без ключ, двузонов автоматичен климатик, адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, 17-инчови алуминиеви джанти, предни и задни сензори за паркиране, отопляеми предни седалки. Сред опциите са камера за заден ход, автопилот за паркиране, сензори за светлина и дъжд и полуавтономна система за шофиране.

ДОСИЕ

Volkswagen Taigo R-Line

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

212 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км комбиниран среден разход на бензин по време на теста

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене