„Представленията в нашия театър често са разпродадени и дори трябва да се добавят билети за правостоящи, което беше немислимо в бъдеще“, казва Хун Шъдзиен, директор на куклен театър в източната провинция Фудзиен, съобщи Радио Китай.
Хун говори за изключително добре приетите куклени представления в неговия театър по време на почивните дни за Пролетния празник, или Китайската нова година, които продължиха от 31 януари до 6 февруари тази година.
Цюенджоу организира различни мероприятия, свързани с културния туризъм, в опит да насърчи туристите да посетят музеи на културното наследство и традиционни опери и театри, за да се насладят на културата на града.
Освен Цюенджоу, много градове из Китай подготвиха туристически продукти, свързани с местната култура, за да привлекат повече хора. Мнозина решиха да избегнат пътуванията на дълги разстояния тази година и останаха по домовете си, за да предотвратят разпространението на COVID-19.
Културни преживявания
Онлайн и офлайн културни преживявания се предлагат в много китайски градове и покриват различни теми.
В град Нинбо в провинция Джъдзян близо 100 културно-туристически мероприятия се проведоха през празничния период в различни атракции и забележителности, както и околните села и покрайнини, включващи местната кухня, фолклорни обичаи, музика и изложби.
Градът раздаде и купони онлайн с обща стойност от 1 милион юана (около 156 хиляди долара), които да насърчат местния културен туризъм.
Градове като Харбин в североизточната провинция Хейлундзян, известен със зимния си туризъм, се превърнаха в горещи дестинации за туристите, особено на фона на провеждащите се Зимни олимпийски игри в Пекин, които привличат и вниманието на целия свят сега.
Нови продукти и консуматорски сценарии дават на туристите свежи преживявания.
По време на седемдневната почивка за празника, Нинбо откри пазар за културен туризъм, на който бяха събрани креативни продукти и местни деликатеси от близките градове. В рамките му бяха използвани и нови технологии като виртуална реалност и предавания на живо онлайн, с цел привличане на туристите.
През януари Китай разкри план за развитие на туристическия сектор. Той цели да изгради силна модерна система до 2025 г., която съчетава културното развитие и подобрява безбариерната среда и услугите.
Интеграцията на културата с туризма е процес, в който хората оценяват китайската култура и засилват увереността си в нея, като придвижват естественото интегриране на социалните и икономически ползи за туризма, каза представител на Министерството на културата и туризма.
Местни обиколки
Кратките и частни обиколки, използващи индивидуални превозни средства, се превърнаха в предпочитан избор за туристите по време на празника.
Поръчките за туристически продукти между провинциите заемат 65% от общите, което е значително увеличение спрямо празничния период през 2019 г., според данни на водещата онлайн туристическа агенция Trip.com Group, известни преди като Ctrip.
Преференциите на туристите са отразени в техните резервации за места за настаняване.
Според Муняо, онлайн платформа за резервиране на места за краткосрочно настаняване, броят на междупровинциалните резервации се очаква да бъде 1,53 пъти по-висок спрямо същия период на миналата година.
Средният брой на дните за престой е спаднал, като 58% от хората са избрали да останат само един или два дни.
Потребителите тази година са по-малко чувствителни спрямо цените и техните изисквания спрямо качеството на услугите са по-високи, показва още доклад на платформата Муняо.
Близо 40-дневния период на интензивни пътувания за Пролетния празник започна от 17 януари и е планирано да приключи на 25 февруари, когато свършват и Зимните олимпийски игри в Пекин. От 1979 г. до 2019 г. пътуванията в Китай са се увеличили от 100 милиона на 3 милиарда. Китайците днес разполагат с по-голям избор на транспорт и по-добри услуги.
Миналата година китайското Министерство на културата и туризма обяви плана си за развитието на различни сектори за периода 2021 – 2025 г. Планът определя основните задачи за развитието на културата и туризма, включително създаване на системи за художествено творчество в новата ера, подобряване на опазването, наследяването и прилагането на културното наследство и подобряване на съвременната туристическа система. Планът предвижда още придвижване на развитието на задвижвания от интернет туризъм, промоцията на интелигентното управление на туристическите атракции и иновации на обществените услуги, свързани с туризма.
Секторът на културата в Китай се възстановяваше стабилно през 2021 г., като се забелязва бързото разширяване на новите бизнес формати, сочат данни на Националното статистическо управление.
Комбинираните оперативни приходи на водещите компании в сектора достигнаха 11,9 трилиона юана (около 1,87 трилиона щатски долара), с 16% ръст на годишна база. Средният растеж за последните две години е 8,9%, показва изследване на статистическото управление, което е обхванало 65 000 компании.
Представител на ведомството отбеляза, че 41 от 43 подсектори на индустрията са отчели годишен ръст на оперативните разходи.
Общите оперативни приходи на 16 подкатегории, които са тясно свързани с нови бизнес формати, като анимация, игри и дигитално издателство, които отчитат 18,9% ръст на годишна база. Те съставляват около 33% от общите приходи в индустрията.
Представителят на статистическото управление каза още, че очаква продължително разширяване на сектора на културата в Китай през 2022 г., изтъквайки предоставянето на по-висококачествени продукти и динамичния потребителски пазар.
Коментари (0)
Вашият коментар