На снимките на "Лудия Макс" Чарлийз Терон и Том Харди почти се хванали гуша за гуша

Чарлийз Терон позира с Том Харди (вдясно) и режисьора Джордж Милър
СНИМКА: РОЙТЕРС

За напрегнатите отношения помежду им се говореше отдавна, но нова книга, посветена на култовия филм “Лудия Макс: пътят на яростта” разкрива нещо повече – че изпълнителката на главната роля Чарлийз Терон е била ужасена от агресивното поведение на екранния си партньор Том Харди, не се е усещала в безопасност по време на снимките и била “в режим на оцеляване”. “Чувствах се застрашена”, признава тя откровено пред Кайл Бюканън в книгата на журналистката “Кръв, пот и хром: Дивата и истинска история на “Лудия Макс: пътят на яростта”. В тази своеобразна хроника как е заснет постапокалиптичният екшън на режисьора Джордж Милър са събрани спомените и разказите на участниците в екипа, като много редове са отделени именно на отношенията между двете звезди. Откъс бе публикуван в сп. “Венити феър”, а премиерата на книгата се очаква на 17 март.

Четвъртата част на сагата за Макс Рокатански бе очаквана със затаен дъх от почитателите на тази невероятно зрелищна антиутопия. В поредния епизод от поредицата, който се появява през 2015 г. – 30 години след последната част от трилогията, за първи път не играе Мел Гибсън. Виновни за това са както личните му проблеми, така и факта, че възрастта му вече не съответства на вижданията на Милър за образа – той иска някой буен и див като Гибсън, но и млад. Апетитът за ролята е голям и много звездни имена мечтаят за нея. Един от фаворитите е Джеръми Ренър, който сам признава, че се е борил да я получи. Той се среща с режисьора и дори прави предварителни тестове как ще изглежда на екрана, на което малцина с неговото реноме се съгласяват. Но накрая изборът се спира на Том Харди, който също вече е в разцвета на славата си след “Рокенрола”, “Дама, поп, асо, шпионин”, “Бойна кръв” и “Черният рицар: Възраждане”.

Във филма обаче

има още един много важен

персонаж – този път женски

За ролята на император Фюриоса е избрана красавицата Чарлийз Терон. Комбинацията Терон -Харди сама по себе си изглежда гаранция за челно място в боксофиса, но продукцията си взема белята.

Нещата никак не вървят гладко от самото начало. Конфликтите се превръщат във всекидневие в пустинята на Намибия, където непоносимата жега и пясъкът в очите съпътстват всеки снимачен миг. Терон разказва, че е искала да създаде приятелски отношения с екранния си партньор, но той много трудно излизал от ролята си в паузите. Когато някой се опитвал да го заговори, Харди не отвръщал и стоял сякаш не възприема нищо около себе си. Всичко това карало южноафриканската актриса да се чувства зле. Но нещата не спрели дотук. Конфликтът избухнал със страшна сила, когато веднъж Харди закъснял с цели 3 часа за снимки, а Терон го чакала, облечена в костюма си и напълно гримирана, покачена на бойната платформата за начало на действието. През цялото това време изключително дисциплинираната звезда не отишла да се поразходи, нито да си почине, не ходила дори до тоалетната, за да остане напълно съсредоточена, спомнят си хората от екипа. Една от дубльорките на каскадите добавя, че актрисата наскоро била станала майка (тя току-що осиновила втората си дъщеря), затова държала работата да върви организирано и бързо, за да може да има време за детето.

Харди пък по принцип бил известен със закъсненията си, когато снимките са рано сутрин. Независимо от това заради условията в пустинята заснемането било насрочено за 8 ч. Харди се появил чак в 11 ч и това вбесило Чарлийз Терон. “Докъде може да стигне неуважението ти към екипа?”, изкрещяла тя. Операторът Марк Голнихт си спомня, че тя скочила от платформата и поискала от продуцентите да глобят актьора със 100 000 долара. Всичко това било съпроводено с доста нецензурни изрази. Харди бил на известно разстояние, имало и вятър, но все пак чул част от думите на партньорката си и приближавайки я, попитал: “Какво ми говориш ти?”. “Изглеждаше доста агресивно”, твърди Голнихт. “Това беше повратният момент, защото тогава тя каза: “Искам някого като защита”. Оттогава имаше продуцент, който беше назначен да бъде с нея през цялото време”, спомня си още операторът.

“Ситуацията излезе от контрол и аз помислих, че ако жена продуцент бъде изпратена до мен, може би ще изравни малко нещата, защото не се чувствах в безопасност. Някак си тропнах с крак и режисьорът се съгласи. Това ме накара да дишам по-спокойно”, разказва самата Терон. Продукцията

изпраща на снимачната площадка

продуцентката Денис ди Нови да я следва неотлъчно,

но за кратко, защото друг от продуцентите не бил съгласен. Така главната героиня отново се почувствала изоставена и сама. Оттук нататък “двамата (с Харди) не искаха да се докосват, не искаха да се поглеждат, не се обръщаха един към друг, освен ако камерата не работи”, разкрива един от монтажистите.

Според част от свидетелите нетърпимостта между двете звезди до голяма степен се дължала на много различния им начин на работа. Харди залагал на физиката си и обичал да експериментира. Терон пък обмисляла всичко и била изключително последователна в изграждането на образа. “Том е провокативен, Чарлийз не е. И се получи сблъсък”, обяснява първият асистент оператор Рики Шамбърг.

На моменти Лудият Макс не криел недоволството си и имал изблици на бунт и срещу концепциите на режисьора Джордж Милър. Известно е, че той заснема огромен брой кадри, от които след това използва много малко. Суровият материал за филма е бил 400 часа, истинска каторга за монтажистите, главната от които е собствената му съпруга.

“Бяхме като двама родители, които се карат отпред в колата. Или спорехме, или се игнорирахме взаимно. Не знам кое беше по-лошото. А колегите ни трябваше да се справят с всичко това. Беше ужасно. Работната обстановка не беше благоприятна. Не биваше да го правим, трябваше да се държим по-добре, признавам”, добавя Терон пред авторката на книгата.

На екрана обаче химията между основните герои

изглежда такава, че зрителят остава със зяпнала уста

Напрежението между тях дори като че ли прави играта им още по-убедителна. И резултатът го доказва. “Лудия Макс: пътят на яростта” има огромен бюджет – 150 млн. долара, но печели два пъти и половина повече – 375 млн. Получава 10 номинации за “Оскар”, като печели 6 статуетки, макар и в техническите категории. Джордж Милър не получава награда за най-добър режисьор, но става истинска легенда с тотално новаторския си начин на снимане.

В книгата Том Харди не споделя своята гледна точка за скандала му с Терон. Това, което споделя обаче, е и един вид извинение към знаменитата му колежка: “Поглеждайки назад, натискът и напрежението и върху двама ни бяха огромни. Това, което ѝ трябваше, беше по-добър и може би по-опитен партньор от мен. Това е нещо, което не можеш да изиграеш. Бих искал да вярвам, че сега, когато съм по-стар и по-грозен, бих могъл по-добре да се справя със ситуацията”.

Кадър от "Лудия Макс" с Чарлийз Терон и Том Харди
Кадър от "Лудия Макс" с Чарлийз Терон и Том Харди
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Скарлет Йохансон празнува 40-я си рожден ден със своя брат близнак
След три провалени опита Деси Стоянова скочи с парашут
100 години камбаните на “Св. Ал. Невски” хвалят Бог в цифров ред
Ваня и Евгения Джаферович заведоха децата си в Лондон
Преди и сега: Миро с племенника си Давид 10 години по-късно

Напишете дума/думи за търсене