Главният изпълнителен директор на Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot) Карлос Тавареш изрази загриженост относно постоянно нарастващите цени на новите возила по време на онлайн среща с индустрията и журналисти от Щатите.
През октомври миналата година средната цена на нов автомобил в САЩ надхвърли 45 000 долара и продължи да нараства, достигайки повече от 47 000 долара през декември. „Много съм загрижен за достъпността на новите автомобили. Цените се превръщат в много по-голям проблем, тъй като инфлационният натиск ескалира“, казва португалецът.
Тавареш обясни кои са редицата фактори, които са довели до толкова бързо покачване на цените на новите автомобили. Продължаващият недостиг на полупроводници и недостатъчното производство е един от тях. Освен това разходите на суровините нарастват и са скочили допълнително през последните седмици след война в Украйна с повишение на стойността на стоманата, алуминия и никела.
Шефът на Stellantis отбеляза, че макар компанията да има значителни планове за електрически превозни средства, нейните коли на ток ще продължат да струват повече от тези с двигателите с вътрешно горене в средносрочен план. Тавареш призна, че компанията не може да прехвърли увеличението на производствената цена на един нов автомобил върху потребителите, защото "средната класа няма да може да си купи нова кола", ако го направи.
Stellantis се стреми да спести пари чрез маркетинга и системата за разпространение на автомобилите. Сега разходите за маркетинг и дистрибуция представлява приблизително 30 процента от цената на ново превозно средство.
Коментари (0)
Вашият коментар