През февруари 2022 г. регистрациите на нови леки автомобили в Европейския съюз се свиха допълнително с 6,7%. Производителите продължават да се сблъскват с прекъсвания на веригата за доставки на чипове, части и компоненти. Със 719 465 продадени бройки в ЕС, това е най-слабият резултат по отношение на обемите за месец февруари, откакто Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) води статистиката. Четирите ключови пазара в региона отчетоха смесени резултати. Италия и Франция записаха двуцифрени загуби (-22,6% и -13,0% съответно), докато Испания и Германия отбелязаха ръст (съответно +6,6% и +3,2%).
За първите два месеца на годината общите регистрации на нови автомобили в ЕС са намалели с 6,4% спрямо същия период на 2021-а. Отново, разглеждайки четирите най-големи пазара, Италия отбеляза най-голям спад (-21,1%), следвана от Франция (-15,7%). От друга страна, пазарите както в Германия (+5,6%), така и в Испания (+4,2%) се разрастват.
Ръст в бизнеса с нови леки коли се отчита и в България. През февруари у нас са продадени 1943 нови леки автомобила спрямо 1660 през същия месец миналата година или повишението е 17 процента. За първите два месеца на годината са пласирани 3977 возила спрямо 3249 през същия период от 2021-а или плюс 16%.
Коментари (0)
Вашият коментар