Когато имаш шанса да седнеш зад волана на автомобил, който носи титлата "най-мощната серийна кола в историята на марката", не може да не е вълнуващо. Точно такова возило е 508 PSE. Подразделението Peugeot Sport Engineered на французите бе създадено преди няколко години по подобие на М моделите на BMW, R-ките на Audi или пък AMG на Mercedes. За разлика от тях обаче Peugeot 508 PSE не претендира да е състезателен звяр адаптиран за достъп до нормалните пътища и магистрали, а по-скоро удобен автомобил за всеки ден, но бърз, доста по-бърз.
Peugeot 508 PSE е зареждащ се от контакта плъгин хибрид (с 42 км пробег само ток на теория), който обаче има цели три двигателя. Бензиновият е с обем 1,6 литра от семейството PureTech, добър и проверен във времето с 200 к.с. и 300 Нм въртящ момент. Електрическият мотор на предния мост, който е вързан с автоматичната скоростна кутия EAT8, произвежда 110 к.с., а задният електроагрегат има 113 коня. Когато и трите мотора работят едновременно, разполагате с комбинирана мощност до 360 к.с. Въртящият момент е красивите 520 Нм.
PSE е и единственият 508 със задвижване на четирите колела, като досега само 3008 Hybrid4 беше 4х4. Технологията на задвижването до голяма степен е взета от този SUV, но е оптимизирана за по-спортна употреба. Например електрическите мотори на 508 могат да продължат да работят до 190 км/ч, докато при 3008 вече са изключени при 130 км/ч.
Електронното управление също е обстойно преработено. В 508 водачът може да избира от пет режима на шофиране: електрически, хибриден, комфортен, 4WD и спортен. Само в последния режим на каране можете да използвате пълните 360 коня Ако е необходимо електрониката дори ще гарантира, че батерията от 11,8 квт ще използва напълно енергията си за задвижване на двата електромотора. Спортният режим също така е програмиран да не разрежда напълно батерията по време на спортно шофиране или високи скорости.
Peugeot 508 PSE има и удивително ускорение - от място до сто само за 5,2 секунди. Като то се случва (все пак е хибрид с два електромотора), веднага след натискане на десния педал - плавно, но мощно и без турбо дупки.
Когато потеглите задвижването идва от задните колела и само от електромоторите, като използвате цялата мощ колата се превръща в 4х4.
Това пежо освен че е най-бързото, колкото и абсурдно да звучи, може да бъде и най-икономичното - стига да зареждате батерията всеки ден, например в офиса или след работа. В зависимост от пробега Peugeot 508 PSE може да не изхарчи и капка бензин (ако се движите на електрически режим при около 30-35 км реален пробег), а при хибриден режим или комфорт ще изхарчите около 2 литра гориво на 100 км преход. Но ако не зареждате батерията, разходът на бензиновия мотор ще надхвърли 10 л на 100 км.
Режимите на зареждане са гъвкави и адаптирани към всяка ситуация. Батерията се пълни за по-малко от 7 часа със стандартен домашен контакт, за 4 часа с усилен контакт с 16 А и за по-малко от 120 минути със стенна зарядна станция Wall Box (32 А).
Благодарение на адаптивното шаси това пежо постига баланс между комфорт и агресивно пътно поведение, когато това е необходимо или просто ви се прииска да карате по-спортно. Не очаквайте чудеса при бързо каране по-остри завои с 1,9-тонния автомобил. Променливите амортисьори с 3 режима (комфорт/хибрид/спорт), понижената основа на седалката, разширените следи с 24 мм отпред и с 12 мм отзад, предните спирачни дискове с диаметър 380 мм и фиксираните 4-бутални спирачни апарати, 20-инчови джанти, оборудвани с гуми Michelin Pilot Sport, правят така че Peugeot 508 PSE да е наистина един бърз, но сигурен в действията си автомобил.
Освен че е най-мощната кола на Peugeot, тя е и една от най-изпипаните в дизайнерско отношение. Версията на този 508 впечатлява с визията си както отвън, така и вътре. Специално създадените за модела цветове и електриково жълто-зелени елементи определено привличат погледите. В салона освен познатия ни красив френски дизайн са добавени приятни декорации от благородно дърво и хромирани прагове на вратите. Тапицерията на седалките е комбинация от кожа, 3D мрежа и Alcantara. Hi-Fi аудиосистемата Focal присъства като стандартно оборудване. Вътре е достатъчно широко и приятно, а багажникът, въпреки че е намален заради батерията, побира 487 литра.
Peugeot 508 PSE е претъпкан с екстри и системи за сигурност. Колата разполага със система за нощно виждане Night Vision, адаптивен автопилот с функция Stop & Go, система за предупреждение при неволно пресичане на маркировката и автоматично аварийно спиране.
Коментари (0)
Вашият коментар