Уил Смит първо защити с шамар голата глава на своята болна съпруга, после се разплака с “Оскар” в ръка (Обзор)

Уил Смит зашлеви Крис Рок заради дебелашка шега.

Един звучен шамар отекна на оскарите в нощта срещу понеделник и заглуши дълго чаканата церемония на най-авторитетните филмови награди в света.

53-годишният Уил Смит - актьорът, който най-сетне получи големия приз, но и заради когото възникна движението “Оскарите са толкова бели”, удари водещия на церемонията Крис Рок. Комикът се пошегува с обръснатата глава на съпругата на Смит - Джейда Пинкет. Тя страда от заболяването алопеция, което предизвиква загуба на косата, най-често на скалпа.

Чувайки шегата, Уил Смит първо се разсмя, но после се разгневи, стана от мястото си, качи се енергично на сцената и зашлеви Крис Рок. Слизайки от сцената, Смит се провикна към водещия да държи името на жена му далеч от устата си. Комикът

и преди си е

правил шеги със

съпругата на Смит

Такъв е случаят през 2016 г., когато тя не се появи на връчването на оскарите заради пренебрежението в номинациите към чернокожите актьори.

Минути след избухването си Уил Смит излезе на сцената, за да благодари за оскара си - той играе в “Крал Ричард” бащата на тенисистките Винъс и Серена Уилямс. Започна с думите: “Извинявам се на академията, извинявам се на колегите си, моля, поканете ме отново”. След това произнесе емоционална реч, в която направи паралел с филма, в който участва. Обясни, че Ричард Уилямс е ревностен защитник на семейството си. А накрая се разплака. Досущ като артист.

Джейда Пинкет се появи на церемонията с гола глава заради заболяване.
Джейда Пинкет се появи на церемонията с гола глава заради заболяване.
Вероятно заради това шамарът му предизвика двуполюсни коментари. Според някои това е било скеч по сценарий, за да се вдигне интересът към церемонията. Миналата година оскарите бяха раздадени онлайн, но скандалите около наградите са все по-големи и рязко намаляват гледаемостта на шоуто от червения килим.

Но според други Крис Рок наистина е пресякъл границата на добрия тон, правейки си дебелашка шега със заболяването на Джейда Смит, и съвсем заслужено е отнесъл плесницата през лицето.

Самите награди започнаха с минута мълчание заради Украйна, предаде Франс прес.

През това време на екрани в Долби тиътър се излъчваха призиви за изпращане на помощи, като се изброяваха основните нужди на украинците - “храна”, “медицински грижи”, “одеяла”.

Уил Смит спечели първия си “Оскар”, след като от години обвинява развлекателната индустрия в расизъм.

53-годишният Смит, една от най-популярните и доходоносни звезди на Холивуд, преди това е номиниран за “Оскар” два пъти - за “Преследване на щастието” и “Али”. През 2015 г. актьорът се размина с трета номинация - за “Шампионът”. Демонстрираното към Уил Смит пренебрежение стана една от причините да възникне движението “Оскарите са толкова бели”.

Смит става известен през 90-те години на миналия век с телевизионния ситком “Принцът от Бел Еър”. В началото на филмовата си кариера актьорът залага предимно на комедийни и екшън роли, преди да се ориентира към драмата.

Винъс и Серена Уилямс се присъединяват към проекта като изпълнителни продуценти едва след като гледат завършения филм. Ричард Уилямс от години е с влошено здравословно състояние и не участва в него. “Ужасяващо е, когато играеш истински човек, който все още е жив, и знаеш, че той ще го види”, каза Уил Смит.

Джесика Частейн бе избрана за най-добра актриса за ролята си в “Очите на Тами Фей”.
Джесика Частейн бе избрана за най-добра актриса за ролята си в “Очите на Тами Фей”.
Той надделя за приза над Хавиер Бардем в “Да бъдеш Рикардо”, Бенедикт Къмбърбач в “Силата на кучето”, Андрю Гарфийлд в “Тик, так . . . Бум” и Дензъл Уошингтън в “Трагедията на Макбет”. За Уошингтън това беше десета номинация за “Оскар” - рекордна за чернокож актьор.

Новозеландката

Джейн Кемпиън

стана най-добър

режисьор

с работата си над мрачния уестърн “Силата на кучето”. Тя е единствената жена, номинирана два пъти в по традиция доминираната от мъже режисьорска категория. Първата ѝ номинация е за драмата “Пианото” (1993). На церемонията през 1994 г. новозеландката губи не от кого да е, а от Стивън Спилбърг, който печели за “Списъкът на Шиндлер”. По ирония на съдбата Джейн Кемпиън тази година успява да “отвърне на удара”, надделявайки над Спилбърг, който се съревноваваше с римейк на мюзикъла “Уестсайдска история”.

Кемпиън наскоро описа себе си като “баба на женското движение в киното”.

“Силата на кучето” е разказ за мачизъм и отмъщение, чието действие се развива през 1925 г. в Монтана и е базиран на романа от 1967 г. на Томас Савидж. Във филма, заснет в Нова Зеландия, играе Бенедикт Къмбърбач като жесток собственик на ранчо, който измъчва новата съпруга на брат си, изиграна от Кирстен Дънст.

Трой Коцур стана

първият нечуващ

актьор, удостоен

с “Оскар”,

след като спечели за поддържаща мъжка роля. Отличието му беше присъдено за драматично-комедийната история за съзряването “CODA: Дете на глухи родители”. Лентата спечели и наградите за най-добър филм и за най-добър адаптиран сценарий.

53-годишният Трой Коцур е работил повече от три десетилетия в театъра, телевизията и киното, изявявайки се както пред чуваща, така и пред нечуваща публика. Той е глух по рождение и израства в Аризона като единствен нечуващ член на семейството си. В CODA - акроним за “дете на глухи възрастни”, играе Франк Роси, бащата на тийнейджърката Руби, която се бори да помага в семейния риболовен бизнес, докато преследва собствените си стремежи в музиката.

Единственият друг глух човек, който е печелил “Оскар”, е актрисата Марли Матлин, която също е част от актьорския състав на “CODA: Дете на глухи родители”. Матлин триумфира с наградата на киноакадемията за най-добра актриса за ролята си в романтичната драма от 1986 г. “Деца, забравени от Бога”.

Трой Коцур е първият нечуващ актьор, който печели “Оскар”.
Трой Коцур е първият нечуващ актьор, който печели “Оскар”.
Ариана Дебоуз спечели първия си “Оскар” за поддържащата си роля като Анита в “Уестсайдска история”. 31-годишната актриса, позовавайки се на принадлежността си към афро-латиноамериканската и хомосексуалната общност, заяви, че наградата ѝ показва, че “тук наистина има място за нас” - препратка към песен от “Уестсайдска история”.

Това е вторият път, в който ролята на Анита носи на изпълнителката си наградата за най-добра актриса в поддържаща роля. През 1962 г. Рита Морено става първата латиноамериканска актриса с “Оскар” за оригиналния филм “Уестсайдска история”.

90-годишната

Морено участва и

в римейка на

Стивън Спилбърг

като собственичка на аптека Валентина - нов персонаж, написан специално за нея.

“Карай колата ми” спечели “Оскар” за най-добър международен филм и така Япония за пети път печели тази награда на Академията за кинематографично изкуство и наука на САЩ . “Карай колата ми” надви в конкуренция с “Бягство”, Дания, “Божията ръка”, Италия, “Най-лошата личност на света”, Норвегия и “Лунана: Як в класната стая”, Бутан.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене