Сатаната Воланд е най-интересната, най-богатата на нюанси и значения мъжка роля в кариерата ѝ
В останалото време сравняваха нейната аура и очите ѝ с Марлене Дитрих и с Шарън Стоун. И сякаш изчерпваха същността на нейното житие-битие.
Да, вярно е, че сините очи на Койна са агресивно въздействащи. Сега при срещите ми с нея с изненада установих, че те непрекъснато променят интензитета си – от прозрачни небесносини до плътната тъмнина на дълбок вир. Сигурно са добра клопка за партньорите ѝ, а също и за продуцентите, с които уговаря живота на извънщатните си ангажименти.
не успява при
кандидатстването
първия път, когато
шеф на комисията е
Стефан Данаилов
Ама подобен епизод е валиден и за мнозина от най-големите ни актьори. На следващата година е приета в класа на Крикор Азарян. Този късмет на духовен контакт с учителя си я държи и до днес. При репетициите си тя мислено се обръща към Азарян и се пита как би реагирал той. Базата са безценните съвети, които Коко Азарян не пести към учениците си. Един от тях е максима за Койна – актьорът трябва да е адвокат на своя персонаж. Независимо дали той е безгрешен херувим, или престъпник.
Мистично и красиво е, че актьорите, които са учили или работили с Азарян, продължават да го боготворят. За мнозина от тях тази среща стана в последните години от живота му. Койна не работи с него до емблематичната постановка на “Три сестри” в Младежкия. Тя изигра ролята на средната сестра Маша, която така залепна за командирования в градчето офицер (Малин Кръстев), че забрави за мъжа си (Влади Люцканов) и правеше без свян
зрелище на еротични
натисканици,
където ѝ падне из къщата. “Тя е много объркана – коментира днес Койна, - животът със съпруга ѝ не ѝ стига. Много жени биха се успокоили в този уреден живот. Но Маша иска повече, битовото живеене не я устройва. Лошото е, че у нея липсва размах – тя има стремления, но няма размах. Не иска да остави животът да ѝ диктува, но е безсилна да му се опълчи. И накрая животът ѝ диктува своето.”
Но
в последните години
влиза в комични
спектакли
и се убеждава, че актьорът може да се учи от характерното в тях надскачане на персонажите. Те дават друг поглед в професията, убедена е Койна.
“Икар 2022” - главна женска роля за мъжки персонаж. 21-и век сме все пак”, е написала Койна Русева в профила си във фейсбук под снимката, на която държи статуетката си.
“Да влезеш в сърцата на различен тип зрители, е голямо умение – твърди актрисата. – Не да слезеш до нивото на публиката, а да я спечелиш. Държа на тази разлика!”
Тя смята, че е по-спонтанна в срещите с публиката, по-малко подозрителна в сравнение с ранните ѝ години и някак си по-склонна към омагьосване. В театъра Койна е изиграла огромен куп роли и който се интересува, може да ги намери в интернет.
Аз ще откроя ролята на Тамара в постановката “Nordost – приказка за разрушението” от Торстен Бухщайнер в режисурата на Василена Радева.
Много силно представление на Младежкия театър с
текст по реален
случай на тероризъм
в московския театър
Койна е лекарка, изпратена с дежурна линейка при театъра. А там сред зрителите са дъщеря ѝ и майка ѝ, поискали да гледат нашумелия мюзикъл. Ужасна до абсурдност ситуация! Когато играе в едно от последните представления, новините гърмят за жертвите на кървавата война в Украйна и Койна е потресена от неизбежния смразяващ паралел.
“Липсва разлика в развитието на човечеството – говори тя. – Не сме станали по-милостиви, по-мъдри. Борбата за власт преди векове и сега е една и съща. Преповтаряме грешките си. Човешката история не ни служи за урок. Като че ли всяко поколение иска да мине през всички стадии на развитие на човечеството!”
Това всъщност е вторият “Икар” на Койна Русева. Първия е получила отдавна за главна женска роля в постановката “Язът” на Иван Добчев в Ловешкия театър. А преди мъжката роля на Воланд от “Майстора и Маргарита” тя играе мъжки персонажи в “Медея” и “Ромео и Жулиета”. Но, разбира се, сатаната Воланд е най-интересната, най-богатата на нюанси и значения мъжка роля в кариерата ѝ. Режисьорът Николай Поляков и тя постигат изненадващ образ – Воланд е добър и човечен по душа и поведение.
Аз обаче си мисля, че главната, огромната награда на Койна е
успешното ѝ
майчинство на едно
момиче и две
момчета
Как се отглеждат три деца във враждебните български условия на здравната и просветната система, променяни всяка година, пълни с табута и неразбираеми задължения, звучи сензационно! Обаче Койна, дисциплинирана и издръжлива като войник, раздаваща се, както казва, 1000 процента на двата фронта, като актриса и като майка, вижда дъщеря си Калина абсолвентка в британски университет (във фейсбук има снимки на щастливата майка, сложила на главата си абсолвентската шапка на Калина), горда е с любовта на по-големия Константин към театъра и с дипломирането на по-малкия Калоян.
Изглежда, че Константин, когото помним като духа на бащата на Хамлет в спектакъла на Явор Гърдев в Народния театър, крачещ към сцената по пътеката, просната през зрителната зала, единствен ще наследи театъра от майка си.
Койна сега е обзета от любов към публиката в театъра. Тя се разнежва, когато в далечната Силистра зрителите я обграждат, искат да се снимат с нея, разсъждават за ролята ѝ, хвалят я чистосърдечно. “Най-сладките реакции в живота ми!”, признава актрисата.
Коментари (0)
Вашият коментар