Volkswagen е на няколко седмици от сключваве на договор за изграждането на фабрика за електрически превозни средства Triniti на стойност 2 милиарда евро. С този завод германският гигант се надява да спечели предимство пред Tesla. Компанията на милиардера Илън Мъск стартира производството в новия си немски завод край Берлин миналия месец. В тази гигафабрика Tesla може да произведе Model Y само за десет часа, докато в момента Volkswagen се нуждае от три пъти повече време, за да направи своя електромобил ID.3.
Volkswagen иска да съкрати времето за производство, което ще реализира в завода си в Trinity, който трябва да бъде пуснат в експлоатация през 2026 г. Ще се използват техники като специален метод за леене под налягане и намаляване на броя на компонентите в автомобилите с няколкостотин.
Volkswagen Group, вторият по големина автомобилен производител в света след японския Toyota, има 25 процента дял от европейския пазар на електрически превозни средства, изпреварвайки Tesla с 13 процента. Натискът върху германските производители на автомобили да увеличат производството на електрически коли се засилва от присъствието на Tesla в страната. Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дис предупреди германците, че трябва да ускорят производството, за да не бъдат победени у дома.
Говорител на Tesla каза, че една от причините, поради които могат да произвеждат Model Y в Германия за 10 часа, е, че използват две огромни преси, прилагайки 6000 тона натиск, за да направят задната част на автомобила. Пресата на Tesla може да произведе 17 компонента за по-малко от шест минути. Заедно с други шест големи преси, които скоро ще бъдат пуснати в експлоатация, Tesla ще може да прави и предната част на автомобила по този начин и със същата скорост.
Volkswagen може да произвежда определени конвенционални модели като Tiguan или Polo съответно за 18 и 14 часа в Германия и Испания, електрическият ID.3 все още се сглобява за 30 часа . В бъдещия завод на Volkswagen Trinity няколко работни стъпки ще бъдат обобщени в едно - автоматизация, намаляване на размера на сервизния цех и намаляване на броя на работните места, които изискват тежка физическа работа.
Volkswagen не планира да има гигантски преси в новия си завод във Волфсбург, а вместо това ще използва оборудването във фабриката в Касел, на около 160 км, и ще транспортира каросериите с влак.
Коментари (0)
Вашият коментар