За 30 юни и 2 юли 2022 г. на Античния форум в Стара Загора трябваше да се играят премиерните спектакли на мюзикъла „Есмералда - Парижката Света Богородица” по музика на Рикардо Кочанте, продукция на Държавна опера-Стара Загора. "Поради големия интерес днес бе добавена още една дата – 1 юли", обяви директорът на операта Огнян Драганов.
Режисьор на спектакъла е Виолета Горчева, диригент Владимир Бошнаков, хореограф е световноизвестният Марио Пиаца, автор на сценографията, костюмите и художественото осветление е Денис Иванов. Художественият превод е дело на поета Йордан Пеев.
"Щастлив съм да представя за първи път в историята му вариант на мюзикъла за рок група, голям симфоничен оркестър, смесен и детски хор на български език, оркестрацията е на Людмил Горчев. Досега този мюзикъл се изпълнява на запис, без участието на оркестър наживо, хор и детски хор. Музикалните номера са 51 и са изключително мелодични", разкрива диригентът Владимир Бошнаков.
"Водещ е монтажният кинопринцип, с резки и контрастни преходи, екстремалните и нагнетени сцени, драматургично заложени и подпомогнати от минимализма и лаконичността на музикалната форма, съвременния ритъм и метрум, произтичащи от самия модел на жанра - рок опера. Хорът, който е главно действащо лице, присъства като метафора на Катедралата, на Съдбата, на Провидението и Висшия разум", акцентира режисьорът Виолета Горчева.
"Това произведение е химн на многообразието, изобличение срещу безразличието към страданията на хората, вик, в който се излагат страданията на онези, които се смятат за различни от общество, което е забравило самото значение на човечността, произведение, което говори за любов", са думите на пореографа Марио Пиаца.
"Единствените елементи, които илюстрират директно църквата, са голямо изображение на скърбящата мадона – една великолепна и безкрайно изразителна статуя на Света Богородица от катедралата на Барселона, създадена през 1920 г., която, композирана по определен начин в сценичното пространство, създава усещането, че наблюдава с жалост действието и сякаш е съпричастна с терзанията на героите и съпреживява с тях чувствата и пътя им. Другият реален елемент са трите камбани, които символично маркират кулата на Квазимодо и неговата обител. Костюмите са съвременни, без ангажираща конкретика в епохата и стила, просто някога през 20-ти век. Изведени са на преден план характерите на персонажите и тяхната социална индивидуалност и специфика, както колорит", такава е концепцията на Денис Иванов.
"Между нас има огромна синергия, работим с огромно желание и любов", споделя Михаела Филева, която прави своя дебют в мюзикъл. Тя влиза в ролята на Есмералда на 1 юли.
Когато през 1998 година мюзикълът "Парижката Света Богородица" е представен за първи път в Париж, той прави такъв фурор, че след година вече е вписан в Книгата на Гинес заради интереса, който предизвиква. Продажбите му на DVD носители изпреварват тези на блокбастъри като "Батман" и "Игра на тронове", припомнят от операта в Стара Загора.
Коментари (0)
Вашият коментар