Томазо ди Джовани: Предлагаме иновации на пълнолетните пушачи, за да се откажат от цигарите

Томазо ди Джовани е вицепрезидент "Глобални комуникации" на Филип Морис Интернешънъл (ФМИ). Негов приоритет е създаването на глобално съзнание за възможността, предоставена от иновациите, науката и технологиите, за постигането на свят без тютюнев дим. Той ръководи публичните кампании на ФМИ по целия свят.

Въпрос на време е да осигурим достъп до бездимните продукти на все повече места по света – стига обществото и регулаторите да са достатъчно добре информирани за ползите от тях върху общественото здраве, казва вицепрезидентът на "Глобални комуникации" на Филип Морис Интернешънъл

- Като погледнем картата на света, в която продуктите на Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) се предлагат, Африка е почти непокрита територия. Тепърва влизате на пазарите в Саудитска Арабия, Египет, Тунис, Йордания и Бахрейн . Защо толкова късно, предвид факта, че в тази част на света се пуши много, заради регулациите ли?

- Комплексно е, във всяка от тези държави имаме различни усмотрения - от гледна точка на това дали сме способни да стигнем до потребителите, дали законодателството благоприятства промени, като например да помага на пълнолетните пушачи да разберат ползите и рисковете...

Също така дали са готови самите потребители. Подходящ ли е продуктът за потребителите в тази конкретна държава. И най-накрая имаме ли всъщност капацитета да захраним още една държава с такъв мащаб. Това са ключови въпроси и в някои от тези държави работим по всички тях едновременно. Въпрос на време е да осигурим достъп до бездимните продукти на все повече места по света – стига обществото и регулаторите да са достатъчно добре информирани за ползите от тях върху общественото здраве. Споменахте тези държави, но ние имаме още много в Латинска Америка, реално към момента те представляват 40% от нашия обем, защото той на практика идва от държави с ниски и средни доходи. 43% ако трябва да бъдем точни.

- На форума "Техновейшън" в Ньошател, в Швейцария разказахте за новостите в портфолиото от бездимни продукти на компанията - какво можете да ни разкажете за тях?

- Идеята е да имаме продукти за всякакви вкусове и предпочитания, но също и в различни ценови категории. Това, към което се стремим, особено при бездимните алтернативи ще бъде много по-евтино и някои от тези продукти ще се появят скоро. Ако вземем портофлиото ни от бездимни продукти в световен мащаб, ние предлагаме различни видове с различни цени в различните държави. И това е част от нашата цел, защото покупателната способност се различава между отделните държави.

Предпочитанията също са различни, така че се налага да свирим на всички тези струни. Ако вземем за пример мобилните телефони - друг технологичен продукт - те се продават на различни цени, имат различни технологии, различни брандове, но концепцията е една и съща.

Ако искаме пушачите да направят промяна, трябва да им дадем нещо, което чувстват, че могат да си позволят или пък харесват достатъчно, за да платят повече за него.

- От гледна точка на потребителските нагласи, кое е по-безопасно, електронните цигари или нагреваемите продукти?

- Това е много добър въпрос, трябва да го зададете на потребителите. Мога да ви кажа, че и двата вида продукти са много различни от горимите цигари. Защото всички намаляват вредните съединения в диапазона от 85-90% до 95%, така че разликите самите продукти са по-малки, отколкото разликите им с цигарите и това е най-важното. Всички те попадат в групата на продуктите с намален риск, които са много различни от цигарите. Всъщност когато сравняваме продукти, трябва да ги сравняваме продукт по продукт, а не по категории, защото има разнообразие в групата на цигарите, има разнообразие и в групата на нагреваемите продукти. Когато са с определено качество, определен производствен стандарт, всички те са много далеч от цигарите.

- Кой е вашият личен избор от всичките ви продукти?

- Ще се изненадате, но аз всъщност преминавам от един на друг, така че използвам доста нагреваеми продукти, но пробвам и хибридни продукти от тези, които харесвам, а понякога и електронни цигари. Обичам да сменям по две причини: първо, защото принципно обичам промени и второ, защото искам да познавам продуктите, които предлагаме и обичам да експериментирам, но това са личните ми предпочитания. Някои хора истински се привързват към едно конкретно решение.

- А не се ли притеснявате от това, че бомбардирате пазара с нови и нови продукти. Няма ли да се окаже проблем за потребителите? Както манията да си сменяме телефона всяка година, защото се е появило нещо по-ново на пазара.

- Тук има два аспекта, защото продуктите на електрониката имат ограничен живот, най-вече заради батерията. Така че при всяко положение когато използваш електроника, трябва периодично да сменяш марката и продукта. На пазара започва да се появява конкуренция и трябва да се погрижим хората, които преминават към тези продукти, да не ги смятат за остарели. Така че е важно постоянно да се правят иновации, за да продължат хората да използват нагреваеми продукти или електронни цигари и да не се връщат към цигарите.

Аз действително смятам, че бързото темпо на иновации е необходимо, за да се поддържа инерцията и да сме сигурни, че няма да се върнат пушачите към цигарите. Но освен това пушачите правят промяната, защото им е интересно. Защото им се дава широк избор.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Лусил Бол – царицата на комедията, която проправи път за жените в шоубизнеса
Пари Сен Жермен ще плати на Мбапе 55 милиона евро
Ефикасен домашен сироп при кашлица
В България най-младата баба е на 28 години, а най-младата майка – на 11
Защо Виктория Бекъм и Меган Маркъл вече не си говорят

Напишете дума/думи за търсене