Годишните световни продажби на уиски, произведено в Ирландия, са нараснали от 5 милиона каси (60 милиона бутилки) през 2010 г. до 14 милиона каси (168 милиона бутилки) през миналата година, съобщи британският в. "Гардиън". От само 4 работещи дестилерии за уиски през 2010 г., сега в страната има 42, пише британският вестник.
Увеличението на консумацията на ирландско уиски в Съединените щати е особено силно, като през 2021 г. ръстът възлиза на 16 на сто, достигайки рекордните 1,3 милиарда долара, според данни на Съвета за дестилирани напитки в САЩ. Ако тенденцията се запази, до 2030 г. продажбите на ирландско уиски в страната, които сега достигат 5,9 милиона каси, ще изпреварят шотландското уиски (т. нар. скоч - бел. р.), задържало се на ниво от около 8 милиона продадени каси.
В световен мащаб обаче продажбите на скоч (1,3 милиарда бутилки) все още превъзхождат ирландския му конкурент, който продава едва 190 милиона бутилки. "Все още само наваксваме след десетилетия на слабо представяне", каза Джак Тийлинг, управляващ директор на ирландската дестилерия "Тийлинг Уиски" (Teeling Whiskey).
През последното десетилетие световните продажби на уиски възлизаха на около 80 милиарда долара на година, но се очаква да скочат до над 100 милиарда долара до 2024 г., според данни на аналитичната компания "Статиста" (Statista). Популярността на японските марки също нарасна, като те успяха да реализират продажби за 340 милиона долара в световен мащаб през миналата година.
Миналият месец правителство в Дъблин даде началото на кампанията "духът на Ирландия" на стойност 750 000 британски лири (994 000 щ. долара), целяща да популяризира ирландски продукти в барове и магазини за алкохол в САЩ, припомня "Гардиън".
Износът за Русия, вторият по големина пазар за малцовия дестилат, спря. Търговският спор между Великобритания и ЕС относно Северна Ирландия също може да причини смущения на пазара. Въпреки това бъдещето пред ирландското уиски е светло, каза Уилям Лавел, директор на Ирландската асоциация за уиски.
Коментари (0)
Вашият коментар