Скандалният британски милардер Алфи Бест е бизнес феномен
Роден в каравана около пътя, 52-годишният Алфи Бест контролира активи на стойност 1,2 млрд. паунда, разказват от БТВ.
Алфи, който наскоро пръсна удивителните 4,5 милиона паунда за хеликоптер, проектиран от "Астон Мартин", ръководи най-голямата в Европа компания за жилищни паркови къщи и каравани в света.
Компанията Wyldecrest има почти 100 парка със сглобяеми сгради във Великобритания под своя фирмен флаг. Алфи притежава и Vaaroom, третата по големина компания за коли под наем в страната, както и агенция за продажба на билети.
Алфи споделя, че докато стигне до върха често му се е налагало да иска съвети от други успешни личности и благодарение на тях и на своя опит днес може да ги сподели и с останалите.
„Като ром нямах друг избор, освен да започна от нулата с почти нищо в банката и същото това нищо в задния джоб“, казва той. „Взех под внимание мъдрите думи на великия американски бизнесмен Уорън Бъфет, който казва:
„Идиот с план може да победи всеки гений без план“
Алфи казва, че бизнесът трябва да бъде създаден „за страст, а не с цел финансова печалба“. По негови думи, за да направиш нещо, към което самият ти имаш интерес, ще можеш да направиш реална оценка и като клиент.
„Ако сте емоционално ангажирани, всеки час, в който работите, ще изглежда все едно е само 15 минути. Повярвайте ми, ентусиазмът е най-големият мотиватор!“, казва той.
Кариерата на Алфи започва на 14-годишна възраст, продавайки асфалт от врата на врата заедно с баща си.
„Началото на моя бизнес живот беше трудно и открих, че ме изтощава психически“, допълва милиардерът. „Някои дни тичах сам със силата на волята, особено след като нямах интерес да се опитвам да разбърквам асфалт. Сърцето ми просто не беше в него.“
След като решава окончателно да изостави асфалта той започва да се занимава с продажба на ванове и казва, че в този период вече е открил своята стихия, наслаждавайки се на всеки миг от живота си.
„Знаех точно какво искат моите клиенти. Няма по-подходящ човек, от когото да ги купите каравана от такъв, който е израснал и живее в такава. „Изглеждаше, че дните просто летят, а и печелех пари!“
Алфи казва, че превръщането на хобито в бизнес изисква промяна в начина на мислене, за да работи.
Той разяснява: „Повечето хора гледаха на караваните като на място за почивка. За мен това беше начин на живот“.
Така неговото хоби да продава ванове прераства в продажба на каравани, а по-късно и в продажба на цели сглобяеми къщи и създаване на квартали за тях.
„Но никога не трябва да забравяте, че има огромна разлика между хоби и печеливш бизнес.
„След като се превърне в средство за правене на пари, забравете, че е хоби“, съветва той.
Ако се опитвате да развиете бизнес с ограничени финанси, Алфи казва, че първото място, от което трябва да започнете, е да съставите бизнес план и да изчислите паричния си поток по отношение на това откъде идват приходите и накъде отиват разходите ви.
Той казва: „Бизнес планът ще ви даде добър фокус върху това къде се надявате да развиете бизнеса си.
„Паричният поток ще ви даде представа за парите, които влизат и излизат. Ще имате реалистична представа за вашите маржове на печалба и дали чрез добавяне на капитал можете да се разширите рентабилно“, казва той пред The Sun.
Според Алфи най-лошото нещо, което можете да направите, е да не управлявате точно своя бизнес план и паричния поток.
Той обяснява, че много добри бизнеси стават неплатежоспособни поради прекомерна търговия. Според него това може лесно да бъде избегнато, като се занимаваме с нашия бизнес план и парични потоци на седмична база.
„Следвайте и прилагайте плана и всичко трябва да си дойде на мястото оттам нататък, особено ако имате визията, продукта, работната етика и малкото късмет, от което всеки има нужда“, разяснява Алфи.
Алфи казва, че най-ефективната стратегия за рекламиране на бизнеса е от уста на уста.
„Без съмнение това е най-добрият начин – и най-евтиният“, казва той.
„Излезте и кажете на хората за брилянтното обслужване на клиентите или продукта, който предоставяте. Крещете го от покривите. Трябва да вярвате в себе си и в своя продукт или услуга и да не се срамувате да казвате на другите колко са добри.
Алфи съветва всички млади предприемачи да се ангажират повече със социалните медии, защото новият пазар е именно там, но и припомня, че от собствения му опит е разбрал, че хилядите пари налети в реклами по телевизията и в мрежите, никога не са му помогнали толкова, колкото старомодното предаване от уста на уста.
Коментари (0)
Вашият коментар