Времето, прекарано във видеоигри, не оказва влияние върху благосъстоянието на геймърите, сочи мащабно проучване, направено от специалисти от Оксфордския университет, предаде Франс прес.
"Открихме малко или никакви доказателства за причинно-следствена връзка между видеоигрите и благосъстоянието", се казва в проучването, за чиито цели в продължение на шест седмици са били наблюдавани близо 40 000 геймъри на възраст над 18 години.
За добро или лошо, средно въздействието от видеоигрите върху благосъстоянието на геймърите вероятно е много малко. Необходими са допълнителни данни, за да се определят потенциалните рискове", твърдят изследователите, чието проучване е публикувано в издание на Британското кралско дружество, предава БТА.
За да бъде проучено благосъстоянието им, геймърите е трябвало да отговарят на въпроси, свързани с емоциите им във всекидневието, включително за нивото на щастие, тъга, гняв или разочарование.
Изследователите също така са разчитали на данни за времето за игра, предоставени от разработчиците на седем видеоигри - от симулационната игра "Animal Crossing" до автомобилното състезание "The Crew 2".
Според проучването последствията от видеоигрите, независимо дали са положителни или отрицателни, се забелязват само ако геймърът играе повече от 10 часа на ден.
Резултатите противоречат на проучване, направено от същия университет през 2020 г. в разгара на пандемията от КОВИД-19. Авторите му тогава стигнаха до заключението, че играенето на видеоигри може да бъде полезно за психичното здраве, за разлика от настоящото, което не открива подобна връзка.
Видеоигрите, особено тези онлайн, редовно са обвинявани, че влияят на психичното здраве на геймърите. Предишни проучвания критикуваха ефекта от прекалено дългото играене върху най-младите сред тях.
"Едно нещо е сигурно: към момента не разполагаме с достатъчно данни и доказателства, които да позволят на съответните органи да разработят закони и разпоредби, насочени към ограничаване на хазартните игри сред определени групи от населението", каза Мати Вуоре, един от авторите на новото проучване.
"Знаем, че се нуждаем от много повече данни за играчите от повече платформи, за да можем да информираме законодателите и да съветваме родителите и здравните специалисти", подчертава колегата му Андрю К. Пржибилски.
Коментари (0)
Вашият коментар