От институцията се надяват и други да последват примера им
Музеят на хумора и сатирата в Габрово няма да приема реклами и спонсорства от компании за изкопаеми горива, съобщиха от пресцентъра на културната институция. Решението им е в отговор на замърсяването и климатичната криза и е част от съвместна работ с „Грийнпийс“ – България.
"Компаниите от тази индустрия използват рекламата, както и спонсорирането на различни културни, спортни, социални и други събития и институции, за да представят дейността си в благоприятна светлина, докато всъщност продължават да работят постарому с разрушителен ефект за хората, околната среда и климата. Те използват рекламни трикове, които представят изкопаемите горива като „чисти“ и безопасни за здравето ни, като прикриват факта, че именно те допринасят за задълбочаването на климатичната криза", твърди габровският музей, цитиран от БТА.
"Отправяме призив и към останалите музеи, галерии, концертни, спортни и други зали и институции да последват този пример и също да заявят своята независимост от индустрията на изкопаемите горива“, коментира Лора Фучеджиева, която координира кампанията за България.
Директорът на музея Маргарита Доровска, смята, че не бива да допускат чрез тях замърсяващи и вредящи на климата компании да се опитват да изпират имиджа си. Затова в годината на 50-годишнината на музея и на 25-ото Габровско биенале на хумора и сатирата, което е изцяло посветено на устойчивия начин на живот, институцията официално се отказва от рекламите и спонсорствата от компании за изкопаеми горива.
От институцията планират да излязат с декларация за следване на екологична мисия, според която всички дейности в музея ще бъдат подлагани на оценка за устойчивост, а обществеността ще бъде въвличана в зелени каузи.
„Грийнпийс“ – България и Музеят на хумора и сатирата отправят призив и към хората да подпишат петицията за забраната на реклами и спонсорства от компании за изкопаеми горива, която е достъпна онлайн и има за цел да събере един милион подписа на граждани от Европейския съюз. Тази подкрепа ще задължи Европейската комисия да разгледа предложението и да реши какви действия да предприеме.
Подобни откази има и в други държави - Кралската Шекспирова трупа във Великобритания се отказа от спонсорството от „Бритиш петролеум“ през 2019 г. В началото на 2020 г. „Гардиън“ обяви, че вече не приема реклами от компании за изкопаеми горива.
Амстердам и Хага забраниха рекламите на изкопаеми горива на спирките на градския транспорт и в градските пространства през 2021 г. А Музеят на Ван Гог и музеят Мавриций се отказаха от партньорството си с „Шел“ през 2018 г.
Коментари (0)
Вашият коментар