“Всичко започна с музика, когато бях на 5. Смятах, че ще стана певица или ще свиря на флейта.” Това разказва в интервю за лайфстайл списанието 1883 актрисата Мария Бакалова.
Неотдавна българката проби с гръм и трясък на холивудската сцена. Повод за това бе продуцираната в САЩ комедия “Борат 2”, в чийто актьорски състав главно място намери и Бакалова. Съдбата обаче решава да тласне младата звезда в друга посока. Не след дълго време тя осъзнава, че иска да избяга от заобикалящата я реалност и за момент да влезе в обувките на друг човек, при това, пребивавайки на различно място. Така животът я среща с театралната сцена, където може да влезе в друг, непознат образ поне за час.
Само на 18 години, Мария вече е студентка в НАТФИЗ “Кръстьо Сарафов” със специалност “Театър”. В този момент съдбата съвсем ясно отново ѝ посочва кой е нейният път. Колега от университета я записва за прослушване на сляпо, наречено “трансгресия”, или още “антикино”, занимаващо се с изследването на насилието, сексуалността и темите табу, които иначе биха се считали за неприемливи за масовата публика.
Единственото, което Бакалова искала да прави, е именно това - да се занимава с кино. За жалост обаче, в България и Русия се наблягало повече на това да се реализираш като филмов режисьор или сценарист, отколкото да се занимаваш пряко с актьорско майсторство, обяснява тя за 1883.
Мария мечтае за деня, в който западното и източното кино отново ще се обединят в едно. За да бъде човек част от това събитие обаче, не трябвало да има име като нейното - сричкотворно с тежък акцент и силно регионално произношение.
Това е и причината тя да започне да гледа международно кино и да посещава артхаус фестивали, където се запознава и влюбва в кинематографичното движение “Догме 55”. То проповядва създаването на филми, основани на традиционните ценности на историята, актьорската игра и темата и изключващи използването на сложни специални ефекти или технологии.
Младата актриса се опитвала да сграбчи всяка възможност, чрез която ще се добере до снимачния сет. Била наясно, че това значи да изцапа ръцете си и да свърши някоя и друга “мръсна работа”. Това обаче не я притеснило ни най-малко, дори заела длъжността “асистент-продукция”.
В наши дни Бакалова вече участва в още една международна продукция и в частност комедийният хорър филм “Убийствена игра”. Освен това тя се радва на номинация за “Оскар” и за наградите на Британската академия за филмово и телевизионно изкуство (BАFTA), както и печели отличието “Изборът на критиците”. Красавицата допълва още, че професионални ангажименти през следващите пет години няма да ѝ липсват и че публиката ще може да я види в комедийни, драматични и сложни роли при значими режисьори и интересни сценарии. Част от тях е продукцията “Пазителите на галактиката 3.0”, в която Мария ще озвучава съветското куче космонавт Космо.
Трансгресията дава началото на младата звезда, но малко след това тя продължава своя път, крачейки по пътеката на независимото кино у нас. Мария успява да изиграе редица персонажи, всеки от които олицетворява силата, многопластието и същевременно с това уязвимостта на жената. От тийнейджърка, която иска да се самоубие, до друга, която е във връзка с човек, с когото всъщност не трябва да е. Бакалова се превъплъщава още в образите на момиче, което ражда във вана, и в такова с умствени увреждания. Всяка от изиграните роли била като много дълбока мрачна драма за нея. Изведнъж от нищото се появява “Борат”.
Оказва се, че тогава Мария не знаела нищо за комедията и тепърва научавала все повече за жанра. Желанието ѝ да се развива обаче било налице.
За разлика от повечето актьори, които харесват професията, защото така разполагат с възможността да научат повече за себе си, при Бакалова нещата стояли по-различно. Тя няма необходимост да научава нищо повече за себе си от това, което вече знае, нито пък да копае по-надълбоко. Вместо това желанието на изгряващата звезда, което в наши дни все още се явява като нейна мечта, е да бъде друг човек поне за няколко месеца. В крайна сметка, без значение дали плачат, или се смеят зрителите, най-важното било аудиторията наистина да усети емоцията, която актьорите се опитват да предадат, и да бъде трогната.
“Независимо колко се опитваме, не можем да избягаме от самите нас, ето защо винаги ще оставям по частица от себе си във всяка изиграна роля”, допълва за списание 1883 Бакалова. За пример тя дава героинята си Бий от “Убийствена игра”, както и тази от “Борат 2” - Тутар. Двете са коренно различни, но в края на деня общото помежду им е именно самата тя.
Според Бакалова американската комедия на ужасите ”Убийствена игра” представлява чудесен анализ на нашето общество. Сюжетът на новата продукция се фокусира не толкова върху това да представи поредната хорър история, а по-скоро да пресъздаде криминална мистерия, в която най-отгоре стои едно изкуствено приятелство, основаващо се на споделени спомени и лъжи. Пристрастеността към социалните мрежи също заема съществена част в сюжетната линия. Именно на присъствието им в интернет се крепят и взаимоотношенията между ключовите герои във филма (Софи, Бий, Дейвид, Алис, Ема и Джордан).
Досега младата актриса не е разполагала с възможността да влезе в роля като на сегашната си героиня Бий. За разлика от нея, останалите поверени ѝ женски образи пресъздавали крайни, шумни, смели, дръзки и забавни жени като Тутар, в чийто образ Бакалова прекарала дълго време. През ума ѝ дори минала мисълта дали изобщо ще успее да се справи с тази задача, защото Бий е много по-спокойна и интровертна за разлика от самата Мария, чиято личност е шумна и открита.
“Всичко, което е в главата ми, излиза направо от устата ми”, казва още тя за списание 1883. Актрисата се събуждала често изпотена посред нощ, сънувайки кошмари и чудейки се коя е всъщност, докато снимките били в разгара си.
За да се впише напълно в образа на героинята си, Бакалова дори си направила тикток, за който признава, че наистина е пристрастяващ. Важно било да помним, че социалните медии не са реални и че ако се научим как да ги ползваме правилно, те наистина биха били от полза. По думите на актрисата времето ни на тази земя е преброено и трябва да прекарваме колкото се може повече време с любимите ни хора. В “Убийствена игра” обаче героите не уважавали времето, което имат един с друг, а се посвещавали само на телефоните си.
Най-трудните сцени за Мария били тези, които са снимани през нощта. Навън било страшно студено, а шумът, който машините издавали, наподобявал война, сякаш краят на света идвал. За звездата било важно да представя България пред останалия свят. Ето защо с нейния продуцентски партньор Юлиан Костов разработват идеята да направят предаване, основано на историческите събития, случили се в България.
Въпреки че иска да посети много други места, включително Китай и Нова Зеландия, България винаги щяла да остане неин дом.
За тази и всяка следваща година Бакалова си пожелава семейството, приятелите ѝ и тя самата да бъдат здрави и щастливи. Било точно толкова просто. (24часа)
Коментари (0)
Вашият коментар