Откриват изложба на Пабло Пикасо и Коко Шанел в Мадрид

Пабло Пикасо

Изложба в Мадрид ще представи връзката  между творчеството на авангардния художник Пабло Пикасо и вечната мода на Коко Шанел в музея „Тисен-Борнемиса“, предава БТА.

Изложбата „Пикасо/Шанел“ е по повод 50 години от смъртта на художника, роден в Малага през 1881 г. и починал в Мужен, Франция, през 1973 г. Повече от 40 ретроспективни изложби в памет на Пабло Пикасо ще бъдат представени в цял свят.

Коко Шанел
Коко Шанел

От 11 октомври до 15 януари мадридският музей „Тисен-Борнемиса“ ще покаже 50 творби на голямата модна дизайнерка Коко Шанел, които ще влязат в диалог с произведенията на Пикасо. Така ще бъдат изтъкнати сходствата и влиянията помежду им.

Комисарят на изложбата Паула Луенго каза на пресконференция , че в залите на музея се стимулира взаимодействието между творбите на аванградния художник и иновативната мода на Шанел.

Първата част на изложбата представя скици и творби от висшата мода на модната къща, за да се покаже влиянието на Пикасо върху работата на Шанел, подчерта артистичният директор на музея Гийермо Солана.

Палто, създадено от Коко Шанел в периода 1918-1919 г. показва вдъхновение от черните и кафяви тонове и от линиите на картината „Глава на мъж“ от 1913 г. Материята на дневен костюм на Шанел от 1928 г. изглежда като рефлексия на крилете на гълъбицата в центъра на картината „Натюрморт с гълъб“ от 1919 г.

Втората част на изложбата е центрирана около рускинята Олга Хохлова, първата съпруга на Пикасо. Тук вече влиянието се променя, казва Гийермо Солана.

Пикасо рисува своята муза Олга, а тя е редовен клиент на модната дизайнерка Коко Шанел. Пикасо се конфронтира с правите линии при дрехите на Шанел и така се получава диалог между двамата творци.

Тази секция на изложбата представя и сива дневна рокля на Шанел от 1922 г. с бяла подплата на яката и маншетите, твърде подобна на носената от персонажа в картината „Арлекин пред огледалото“ от 1923 г.

Последните две части на изложбата се концентрират върху случаите, в които Пикасо и Шанел, запознали се през 1917 г., директно работят заедно. Художникът и дизайнерката са имали много общи приятели.

Сесил Дебре, президент на музея „Пикасо“ в Париж, казва, че тези случаи на съвместна работа илюстрират диалога между мода и живопис, поезия и музика, танц. Взаимодействието е част от експериментите в изкуството между двете световни войни.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене