В деня на Черно море в галерия “Кредо Бонум” се открива изложбата “Скритото Море“ на българския бранд за рибни продукти “Черноморски улов”.
Тя сблъсква разнообразни гледните точки, за да представи една различна от клишетата черноморска реалност и да отправи важно предизвикателство, свързано с неговото опазване.
Изложбата включва мащабните панорамни кадри на Иван Атанасов, които представят дивите плажове по Черноморието и провокират зрителя със своята пустота. В тях почти отсъстват следи от човешка дейност.
Друга гледна точка показва фотографът Неделчо Хазърбасанов, който е запечатал на лента лицата, суровия чар и неподправеното ежедневие на професионалния черноморски риболов.
Неговите документални фотографии разказват историята на хората, които освен че буквално вадят храната си от морето, имат и съществена роля за неговото опазване.
“Скритото море“ отправя и важно послание. Център на експозицията ще бъде инсталация, създадена от 7 тона извадена от морето пластмаса в рамките на кампанията “Най-ценният улов”. Тя стартира през 2020 г. като инициатива на “Черноморски улов” и рибарското сдружение “Черноморски изгрев”, в която се включват над 25 кораба от гилдията.
За период от 7 месеца те вадят над 7 тона отпадъци от морето, сред които има около 4,5 тона стари рибарски мрежи от пластмаса.
В деня на Черно море с откриването на изложбата ще бъде представено и следващото предизвикателство в проекта — конкурс за творчески решения за преизползване на извадената пластмаса като нещо полезно.
Крайна цел на кампанията е да се намерят устойчиви решения за намаляване на замърсяването и рециклиране на извадения отпадък.
Откриването на изложбата ще се състои на 31 октомври в галерия "Кредо Бонум" в София и ще продължи до 6 ноември.
Коментари (0)
Вашият коментар