Историци разбиват мита за мощната нацистка икономика

Жан Лопес и Оливие Виевиорка са редактори на изданието, което развенчава 23 легенди за най-катастрофалния период на XX век

Втората световна война става все по-позната благодарение на неуморните изследвания на историците, но все още съществуват много погрешни схващания, придобили статут на “канон” и оформящи коренно различен портрет на най-мащабния и жесток конфликт в историята.

В приносното издание “Големите митове на Втората световна война” Жан Лопес и Оливие Виевиорка (познати у нас с друг знаков сборник: “Големите грешки на Втората световна война”) се заемат именно с развенчането на 23 мита от най-катастрофалния период на миналия век.

Слаба ли е била наистина италианската армия? Подкрепяли ли са всички британци политиката на Чърчил?

Можеха ли наистина секретните германските оръжия да променят развръзката на войната и Пърл Харбър ли е вододелът на хода на конфликта? Какво е истинското значение на Ялтенската конференция и взетите там решения?

Отговорите на всички тези въпроси – често съвсем неочаквани – опонират на повтаряните десетилетия наред пропагандни послания. Послания, които безсъмнено все още влияят на света толкова десетилетия след пълния разгром на силите на Оста.

Такъв например е образът на “пустинната лисица” Ромел или митът за нацистката икономика, съчетаваща мощ и ефективност, измислена от германската пропаганда до голяма степен.

Жан Лопес и Оливие Виевиорка събират екип от изтъкнати изследователи, които правят методичен и точен преглед на всяка една от разгледаните 23 теми. На притегателната и омайна сила на митовете и спекулациите противопоставят факти и доказателства, издържали проверката на времето.

На достъпен и разбираем език, без да изпадат в детайлни описания, те полагат усилияда изчистят историята от измислици и подвеждащи схващания и да посочат източниците, от които читателят сам може да се убеди в думите им.

Без да се стреми да бъде изчерпателно, изданието “Големите митове на Втората световна война” осветява детайлите и оголва фактите за читателите и бъдещите поколения, от които единствено зависи грешките на миналото да не бъдат повтаряни. Книгата излиза с логото на “Сиела”.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Учени създадоха пластмаса, която се разгражда в солена вода
Ралица Паскалева сменя Димо Алексиев с нов водещ
Най-силна е онази любов, която може да проявява слабости
Тим Робинс за Netflix: Ако това е бъдещето на киното, имаме проблем
Анджела и Анджело от "Рики е повери" пристигат ден преди концерта си

Напишете дума/думи за търсене