Изящно създаден, спектакълът на балет Арабеск „Ефектът Галатея“, поражда и много размисли, разказват от трупата. Той не ни натрапва посланието си, достатъчно е за зрителя само да го преживее. И за да е безусловно това живеене на зрителите, хореографката Боряна Сечанова реши да обедини сценичното и зрителско пространство, което ще фокусира вниманието на публиката, ще я доближи физически и ще отвори сетивата й за случващото се в него.
Ефектното решение ще даде възможност за среща на публиката с действието на самата сцена, ще задоволи потребността на съвременните хора от близост, ще съкрати голямото пространство между чувствата и преживяванията на артистите и тези на зрителите, които ще могат да усетят с очите, сърцето и душата си директно енергията и внушенията на спектакъла и да се потопят в неговия мощен, въздействащ цялостен пространствен образ. Така артисти и публика ще станат органично неделими, ще съпреживяват силните си емоции заедно.
В центъра на сцената върху въртящ се кръг, Скулпторът Пигмалион извайва Галатея и се влюбва в нея. Тя е нова реалност, сложна смесица между материалността на скулптурата и оптическата илюзия.
В своя отзив за спектакъла Майя Праматарова –драматург и режисьор отбелязва , че музиката, която е специално създадена от Петър Дундаков, „развива заложените от хореографията теми за конфликта между човека и хуманоида. Възникналото напрежение между тези два свята се разширява, като се смесва електронна музика с акустични инструменти. Създава се звукова среда, толкова плътна, колкото хореографската и визуалната.
И тя допълва за създадената от Венелин Шурелов визуална среда:“ Венелин Шурелов работи с многофункционални панели, пред които е разположено кинетично устройство – едновременно постамент и машина на времето. Многофункционалните панели са силуети на град, паравани, фантазни пространства, като не е ясно дали са в космическия безкрай, или в микрокосмоса на човека. Взаимодействието идва чрез наслагването на тази среда с нейните строги вертикали, с неспирно въртящия се в кръг постамент, върху който се изразяват Творец, Муза, Галатея – Стефан Вучов, Даниела Иванова, Виктория Петрова – едновременно реални и напомнящи биороботи.
Футуристичният ефект се засилва от създадените от Адрияна Найденова костюми. В сюрреално пространство се появяват същества в прозрачни рокли от пластмаса, които допълват роботизираната, накъсана хореография.
Балет Арабеск ще представи „Ефектът Галатея“ на 10 ноември (четвъртък) от 19 ч. на сцената на Националния музикален театър.
Спектакълът се реализира с подкрепата на UNION CLUB и Парижки бал.
Коментари (0)
Вашият коментар