Лео Муич репетира с балета на Софийската опера „Ана Каренина“. Муич поставя свои хореографии по цял свят. През лятото спектакълът „Ана Каренина“ беше показан на открита сцена на пловдивския Античен театър и на Новогодишният музикален фестивал в зала 1 на НДК. Сега хореографията се развива на сцената на първия ни Оперен и Балетен театър в София.
Кой е Лео Муич?
Лео Муич завършва балетното училище в Белград и школата на Морис Бежар в Лозана. След успешна балетна кариера на европейски и световни сцени, международно признатият балетен артист се посвещава на хореографията. Той поставя балетни произведения, за които често пише либрета и подбира музика. Представя интересен съвременен стил, който успешно съчетава модерни, класически и неокласически елементи.
Като завладяващ творец, Лео Муич е канен да поставя свои творби за редица балетни трупи в най-реномираните театри и училища в Европа. Сред тях са Берлинския държавен балет, Словенския национален театър в Марибор, Любляна, Танцовата академия в Цюрих, Холандския национален балет в Амстердам, Балета на Парижката опера (соло за Орели Дюпон), Фридрихщат Паласт в Берлин, Хърватски национален балет Загреб, Сплит, Риека, Аугсбург, Рига, Токио Сити балет и редица други сцени.
В последните години хореографът се обръща към драматични сюжети, вдъхновен от великите литературни творби. Поставя „Великият Гетсби“, „Господа Глембайеви“, „Орфей“, „Шехеразада“, „Опасни връзки“, „Сън в лятна нощ“, „Ана Каренина“, „Гордост и предразсъдъци“.
За първата си среща с балета на Софийската опера Муич прави нова редакция на „Ана Каренина“ с промени в хореографията, както и в осветлението на спектакъла. Според него „Ана Каренина“ ще е един тотално нов, модерен балетен спектакъл. Работата с колектива на балета на Софийската опера доставя удоволствие на Муич.
Според хореографа в спектакъла има много герои, но в него няма второстепенни лица. В балета си дават среща две велики творби – музиката на Чайковски и романа на Лев Толстой „Ана Каренина“. За 1 час и 45 минути Лео Муич разкрива дълбоката драма на една жена от висшето общество, надарена с духовна дълбочина и красота, която се бори за своята независимост и достойнство. Ана се опитва да се пребори с греховното си чувство към Вронски, но то се оказва по-силно от нея. Това съобщиха от пресцентъра на Софийската опера.
Коментари (0)
Вашият коментар