Последният му филм ще свърже в едно всички негови заглавия
Режисьорът Куентин Тарантино, създател на едни от най-незабравимите филми на последните три десетилетия, сред които “Криминале” и “Гадни копилета”, подготвя нещо, което май ще бъде последният му филм.
“Филмовият критик” е името на сценария, който Тарантино е написал и ще режисира тази есен, твърдят от Holywood Reporter. Детайлите се пазят в тайна, но се знае, че действието се развива в края на 70-те години на миналия век в Лос Анджелис, а в главната роля е жена.
Възможно е историята да се фокусира върху Полин Кейл, един от най-влиятелните филмови критици на всички времена. Тя умира през 2001 г. и има славата на добър есеист и романист. Известна е с острите си конфликти с редактори и режисьори. В края на 70-те Кейл работи за кратко като консултант на “Парамаунт” - позиция, която приема по молба на актьора Уорън Бийти. Този момент, изглежда, съвпада с времето на действие в сценария. Тарантино е известен с дълбокото си уважение към Полин, което прави предположението тя да е обект на филма доста вероятно.
Проектът все още няма филмово студио, но според източниците той може да бъде изпратен на няколко. Един от потенциалните фаворити е “Сони”, тъй като Тарантино има добро познанство с главния режисьор на студиото Том Ротман.
“Сони” излъчва посветения на кинематографията от 60-те “Имало едно време в Холивуд”. Освен това компанията е предоставила уникална сделка, според която авторските права се връщат към Тарантино с течение на времето.
Режисьорът е известен с това, че планира да се пенсионира след 10 филма. Тъй като той брои “Убий Бил” за един филм, а продукции като “Истински романс”, “Убийци по рождение” и “От здрач до зори” са написани, но не са режисирани от него, в момента
има 9 ленти зад гърба си,
което означава, че следващият може да е последен. Освен това изповядва философията, че режисьорите се губят с възрастта. През 2012 г. казва пред сп. “Плейбой”: “Искам да спра в определен момент. Режисьорите не стават по-добри с напредването на възрастта. Обикновено най-лошите филми във филмографията им са последните четири. Аз държа на филмографията си, а един лош филм проваля три добри.
Не искам да имам онази лоша, недодялана комедия. Филмът, който кара хората да си мислят: “О, човече, той все още си мисли, че живее преди 20 години”
Не е хубаво, когато режисьорите остаряват”.
Самият Тарантино започва кариерата си със създаването на стилни криминални продукции като “Глутница кучета” и “Криминале”, преди да се заеме с други жанрове като бойни изкуства - “Убий Бил”, слашър - “Бибрутално”, и война - “Гадни копилета”.
След двата уестърна - “Джанго без окови” и “Омразната осморка”, Тарантино изоставя жанровите конвенции и прави филм за самото кино - “Имало едно време в Холивуд”. Това не е първият му проект, в който главен герой е самото кино. “Истински романс” е пълен с актьори и продуценти, които се опитват да уредят сделка с кокаин, а “Гадни копилета” се върти около опожаряването на киносалон. Изглежда, че и с “Филмовият критик” емблематичният сценарист и режисьор ще остане верен на тази традиция.
Продукцията още няма официална премиерна дата, но се твърди, че Тарантино смята да заснеме филма тази есен. Той вероятно няма да има особено дълъг постпродукционен процес. Пресъздаването на историята през 70-те може да изисква известна дигитална намеса, за да се премахнат съвременните билбордове от кадрите, но едва ли ще има големи сцени за сглобяване като например прословутото клане в Къщата на сините листа от “Убий Бил”.
“Филмовият критик” може да се появи по кината през лятото на 2024 г. Тарантино е казвал, че планира да направи последния си филм
по-скоро епилогичен и не толкова дълъг
Актьорският състав също не е обявен, но режисьорът има склонност да работи с едни и същи артисти. Ако “Филмовият критик” наистина ще е последният му режисьорски проект, той ще е и последният шанс на легендата зад камерата да снима с любимците си като Тим Рот, Кристоф Валц и Самюъл Л. Джаксън. Тарантино има способността да привлича звезди, така че е възможно да снима отново Брад Пит и Леонардо ди Каприо, с които е работил по два пъти.
Ако главният герой на лентата наистина е Кейл, Куентин има идеалната възможност да се събере пак и с Ума Търман, която се превърна в звезда за една нощ след ролята на Миа Уолъс в “Криминале”.
Актьорският състав може да включва измислени версии на режисьори, на които Тарантино се възхищава и които са били подкрепяни от Кейл в началото на кариерата си, например Брайън де Палма или Сам Пекинпа.
Може би най-важното, което се очаква от “Филмовият критик”, е да свърже цялата филмова вселена на Тарантино. Всички заглавия на режисьора се случват в една и съща вселена.
Лесно е да се забележат паралели във филмите и неща, които ги свързват, независимо дали става дума за веригата за бързо хранене Big Kahuna Burger, или за марката цигари Red Apple. Споделената вселена обаче е малко по-дълбока.
Филмографията му може да бъде разделена на две групи. Има заглавия, които са част от основната му вселена, и такива, които се вписват в идеята за филм във филма, като заедно съставляват споделения филмов свят на Тарантино.
Основната филмова вселена включва “Глутница кучета”, “Криминале”, “Гадни копилета”, “Джанго без окови”, “Омразната осморка” и “Имало едно време в Холивуд”. В нея се сблъскват герои, базирани на реални и измислени персонажи, и както казва самият Тарантино: “Има по-реална от реалната вселена и всички герои я обитават”. Тя включва и “Истински романс”, режисиран от покойния Тони Скот.
Вселената на филм във филма е мястото, където светът на Тарантино става интересен. Тя се състои от по-фантастичните “От здрач до зори”, “Убий Бил”, “Бибрутално: Планета страх” и “Бибрутално: Разходка смърт”.
По същество това са измислени заглавия в рамките на основната филмова вселена
Тарантино я описва по следния начин: “По принцип, когато героите от “Глутница кучета” или “Криминале” отиват на кино, те отиват да видят “Убий Бил”.
Една теория предполага, че “Джанго без окови” всъщност е от света на “Имало едно време в Холивуд”, като Рик Далтън (ди Каприо) играе Келвин Кенди (пак ди Каприо), но това не е потвърдено от Тарантино.
Въпреки че култовият режисьор окончателно е обяснил двете вселени на своите филми и това не е само теория на феновете, той никога не я е разказвал по подходящ начин в лентите си. “Филмовият критик” може да промени това.
Коментари (0)
Вашият коментар