В скорошно проучване относно трудовата ориентация на китайските младежи, проведено от Sina Weibo, повече от 60 процента от респондентите са отговорили, че искат да се възползват от възможностите в нововъзникващи индустрии като секторите на интернет инфлуенсърите или стрийминга на живо.
Проучването е получило обратна връзка от близо 10 000 души, от които 38,4 процента обаче казват, че никога не биха помислили да станат влиятелни лица в интернет или водещи на живо.
„Това е естествен резултат, като се има предвид бързото развитие на стрийминга на живо и платформи за кратко видео в Китай“, казва Джоу Хайуан, заместник-директор на Института за населението и развитието към Шанхайската академия за социални науки, пред Global Times. Той също така посочва, че пазарно-ориентирана тенденция набира сила в областта на заетостта в Китай.
Според доклад за китайската индустрия за стрийминга на живо и кратките видеа, публикуван през май от Китайската асоциация за сценични изкуства (КАСИ), приходите са достигнали 199,2 милиарда юана (27,5 милиарда долара) през 2022 г., което е увеличение от 8 процента на годишна база. В края на 2022 г. е имало повече от 150 милиона интернет хост акаунта, създаващи повече от 100 милиона възможности за работа. Броят на кандидатите за работа в големите китайски компании за стрийминг на живо и платформи за кратки видеа е надхвърлил 500 000 през същия период, според доклада. Само през 2022 г. в страната са създадени 10,32 милиона нови акаунта в платформи за стрийминг на живо и кратки видеоклипове, съобщава Радио Китай.
Според доклада на КАСИ, 96,2 процента от хората, чийто основен източник на доходи е хостването на поточно предаване на живо, са спечелили по-малко от 5000 юана на месец през 2022 г. Само 0,4 процента от китайските хостове на поточно предаване на живо могат да печелят повече от 100 000 юана на месец.
Коментари (0)
Вашият коментар