Над 60% от младите китайци искат да са интернет инфлуенсъри, според проучване на Sina Weibo

В скорошно проучване относно трудовата ориентация на китайските младежи, проведено от Sina Weibo, повече от 60 процента от респондентите са отговорили, че искат да се възползват от възможностите в нововъзникващи индустрии като секторите на интернет инфлуенсърите или стрийминга на живо.

Проучването е получило обратна връзка от близо 10 000 души, от които 38,4 процента обаче казват, че никога не биха помислили да станат влиятелни лица в интернет или водещи на живо.

„Това е естествен резултат, като се има предвид бързото развитие на стрийминга на живо и платформи за кратко видео в Китай“, казва Джоу Хайуан, заместник-директор на Института за населението и развитието към Шанхайската академия за социални науки, пред Global Times. Той също така посочва, че пазарно-ориентирана тенденция набира сила в областта на заетостта в Китай.

Според доклад за китайската индустрия за стрийминга на живо и кратките видеа, публикуван през май от Китайската асоциация за сценични изкуства (КАСИ), приходите са достигнали 199,2 милиарда юана (27,5 милиарда долара) през 2022 г., което е увеличение от 8 процента на годишна база. В края на 2022 г. е имало повече от 150 милиона интернет хост акаунта, създаващи повече от 100 милиона възможности за работа. Броят на кандидатите за работа в големите китайски компании за стрийминг на живо и платформи за кратки видеа е надхвърлил 500 000 през същия период, според доклада. Само през 2022 г. в страната са създадени 10,32 милиона нови акаунта в платформи за стрийминг на живо и кратки видеоклипове, съобщава Радио Китай.

Според доклада на КАСИ, 96,2 процента от хората, чийто основен източник на доходи е хостването на поточно предаване на живо, са спечелили по-малко от 5000 юана на месец през 2022 г. Само 0,4 процента от китайските хостове на поточно предаване на живо могат да печелят повече от 100 000 юана на месец.

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене