Срещата на древния чай с младото поколение

СНИМКА: Радио Китай

В магазин за чай в окръг Мънхай, провинция Юннан, докато родителите чакат на опашка, за да купят сладолед, сладкиш или кафе с вкус на пуър (вид чай, който се произвежда в провинцията от векове), децата са очаровани от героите на Дисни - Мики Маус и Мулан, които им се усмихват от опаковките.

Уан Пънмин се дипломира наскоро и се присъединява към „Taetea Group“, които са основен производител и доставчик на чай в Китай. Той обяснява, че техните чаени предложения са разработени внимателно и са насочени към по-младото поколение.

Уан Пънмин работи в отдела, който разработва дизайна на опаковките, във фабриката на компанията в автономния района на етноса дай – Сишуанбанна. В интервю за агенция „Синхуа“ той обяснява, че колегите му са предимно млади хора, които често предлагат иновативни концепции.

Сред разнообразието от ферментирал чай, традиционно произвеждания в Юннан пуър се е превърнал във визитна картичка на провинцията, а младежите като Уан Пънмин са влели нова жизненост в местната чаена индустрия.

Според Шао Айдзю, заместник-генерален мениджър на „Мънхай“, които са част от „Taetea Group“, средната възраст на техните служители е 35 години. „От приватизирането ни през 2004 г. всяка година набираме млади високообразовани служители“, казва той.

Уан Пънмин, който е завършил визуална комуникация, е от град Пуър, родното място на чая пуър. Той израства в семейство, което изкарва прехраната си с отглеждането на чай, и желанието му е след дипломирането да работи в тази индустрия, предаде "Радио Китай"

Пън Лидзяо, който завършва Селскостопанския университет на Юннан в специалност, свързана с чая, идва в компанията „Мънхай“ заради обещаващите перспективи на тази индустрия. Относно това свое решение тя казва, че в миналото не обичала да пие чай. „През последните години обаче, с появата на новите начини за пиенето на чай, много марки станаха популярни на пазара, като пуър има голям потенциал за развитие.“

Шао Айдзю казва, че делът на завършилите висше образование в компанията вече е достигнал 40%. Освен това през последните години са наели много специализанти, които са предложили редица нови идеи.

В единия край на работилницата се чува равномерното тракане на машината за пресоване на чай. „Тази машина е специално проектирана за приготвянето на малки кубчета чай пуър, които ние наричаме „малки златни блокчета“, обяснява един от служителите Лиу Хун. Тя добавя, че традиционно пуър се пресова в овална форма с фиксиран размер и след това се изисква използването на специални инструменти за отчупването от питата на парче преди да се запари чая. За по-голямо удобство на младото поколение обаче, „Taetea“ предлага по-малки опаковки, като една от тях е достатъчна доза за кана чай. „Този тип продукти вървят добре на пазара и тази година отново очакваме по-големи продажби“, добавя Лиу Хун.

От 2012 г. „Taetea“ е открила няколко чайни в големите градове, като Шанхай, Гуанджоу и Кунмин, както и в Южна Корея, с идеята да създадат световна верига подобна на „Старбъкс“. Тези модерни заведения доближават традиционния чай до ежедневието на младите китайци.

В магазина на „Taetea“ се предлага възхитителна гама от нови продукти с чай пуър – от млечен чай, сладоледи и сладкиши до чай на гранули и дори кафе, комбинирано с пуър. „Младите хора играят основна роля на днешния потребителски пазар“, обяснява Уан Пънмин. „Връзката с тях е важен начин за съживяването на древния чай.“

„Taetea Group“ не е сама в усилията да привлече младото поколение. Компанията „Гаолуншан“ е изградила парк за чаената култура в гр. Тънчун, провинция Юннан, който включва места за къмпинг и зелени площи за туристите. Те предлагат разнообразие от продукти с чай пуър – от крем за ръце до балсам за коса.

Според Ян Хуейю, която е служител в рекламния отдел на компанията, за да се привлече младото поколение, трябва да се отговори на техните разнообразни изисквания. „Представихме широка гама от продукти, за да ги насърчим да включат чая пуър в ежедневието си, с надеждата, че постепенно ще го заобичат“, добавя тя.

СНИМКА: Радио Китай
СНИМКА: Радио Китай
СНИМКА: Радио Китай
СНИМКА: Радио Китай
  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене