Дългогодишният редактор на „Rolling Stone“, Дейвид Фрик, сподели безценни мисли за музикалния бизнес в интервю пред Елена Розберг, по Z-Rock

Дейвид Фрик, бившият редактор на Rolling Stone, взимал интервюта от най-големите имена в рок и поп музиката, смени ролята и отговори на въпросите на български топ рок журналист, Елена Розберг. В средите на световната музикална журналистика и сред самите рок музиканти той е истинска легенда. Стартира като фрийлансър за списание "Rolling Stone“, след което става за 30 години и негов редактор. Днес, вече прехвърлил 70г, той отново работи като фрийлансър за други музикални издания като Mojo, става и водещ на шоуто „The Writer’s Bloock” по Sirius XM, защото неведнъж са му казвали, че има много красив глас. Дейвид Фрик е един от малкото журналисти, номинирани за "Грами", следил е от приятелска дистанция как се развива кариерата на повечето от големите рок и поп имена:от Rolling Stones, Pink Floyd и AC/DC, през Ерик Клептън и Том Пети до Metallica, R.E.M, The Smiths и Nirvana. Кърт Кобейн дава своето последното интервю именно на него.Журналистът- легенда е в София по покана на Рут Колева, за първото издание на конференцията „SoAlive“в София (19-21 октомври). На събитието, в ролята на спикър, Елена Розберг представи Дейвид Фрик пред аудиторията.

В ефира на Z-Rock  Фрик сподели как е реагирал на поканата да посети България: „Шанс да видя нова страна, да опозная нови хора, да се видя с нови прекрасни журналисти и да чуя нова музика? Не е нужно да ме питат по два пъти“. Разговорът се завърта и около интересната тема дали самият той е прототипа на Уилям Милър във филма на Камерън Кроу „Почти известни“(2000г).

Фрик споделя: „Не бих казал, че съм прототипът, но познавам много добре режисьора на продукцията Камерън Кроу, който спечели „Оскар“ с филма. Той е прекрасен колега и приятел, и когато гледах премиерата на „Почти известни“ в Ню Йорк, отидох при него и му казах – ти си показал толкова точно моята история, колкото и своята. Защото филмът разказва за някой, който толкова обича музиката, че иска да бъде част от всичко това“.

Преди броени часове мина и участието му в музикалната конференция „SoAlive“ в София, озаглавено „Ритъмът на репортажа: прозрения от музикалния журналист Дейвид Фрик“. Повече от час продължава безценната „лекция“ на  журналиста, в която той излага концепциите си за писането на въздействащи статии, дава примери от своя опит в музикалната журналистика и своята вяра в свободата на словото.  

Темите през, които преминава това завладяващо интервю са всеобхватни и неизчерпаеми: От силата на въздействащото писане, което оставя трайни следи, за това колко по-важно е качеството пред скоростта на написване. За емблематичното му интервю с Кърт Кобейн, известно като последното интервю на легендарния музикант преди преждевременната му смърт. Интервю, което става съдбоносна точка в кариерата на Фрик. Хвъля светлина и върху журналистическата етика и затова как определена информация, споделена по време на интервю, не е предназначена за публикуване и трябва да се уважава като такава.Разговорът преминава и през актуалните за музиката и Spotify, за вечния въпрос коя е стойностната музика, която той определя като музика, която балансира „с единия крак в душата и с другия в бъдещето“. Важна част от разговора си с Елена Розберг, Фрик посвещава на Metallica, на лиричния гений на  Боб Дилън, Франк Запа, на вечния въпрос Джон Ленън или Пол Маккартни и разбира се , на Кърт Кобейн.  

Цялото интервю на Елена Розберг с Дейвид Фрик в ефира на Z-Rock:

Четете тук: https://zrockradio.bg/archives/news/dejvid-frik-v-studioto-na-z-rock-naj-hubavoto-na-rabotata-mi-e-che-sluzha-na-horata-koito-obichat-muzikata

Чуйте тук: https://open.spotify.com/episode/6Gib6x7tpzdgJHrsRo8LIy?si=1b4b7fbed4e249ab

Интервю на Елена Розберг с Дейвид Фрик в музикалната конференция „SoAlive““  

Гледайте тук:  https://musicnonstop.today/2023/10/19/the-rhythm-of-reporting-insights-from-the-journalist-david-fricke/  

  • Ключови думи:

Напишете дума/думи за търсене