Как да проверим дали всичко с нашето устройство е изрядно?
Смартфоните навярно са най-използваната вещ в ежедневието ни. Носим ги навсякъде с нас и разчитаме, че са готови за действие по всяко време. Рано или късно се случва да ги изпуснем и тогава изтръпваме от ужас. Гледаме дали екранът е здрав и ако му няма нищо, приемаме, че ни се е разминало този път. Само че в това малко устройство има толкова много компоненти, които могат да се повредят при изпускане (а и не само), без веднага да разберем. Днес ще си поговорим за това кои са най-често срещаните повреди, които могат да сполетят един смартфон, как да открием невидимите за окото и как се справяме с тях в България.
Какво може да се обърка?
Вече загатнахме за счупване на дисплея при изпускане, защото навярно това е най-честият вид сериозна повреда. Дори една на пръв поглед безобидна пукнатина може да се окаже пробойна, която да доведе до натрошаване на малки парченца на екрана при следващ инцидент. Ако пък устройството падне във вода, това може да доведе до куп проблеми. Високоговорителите, слушалката, микрофоните и портът за зареждане са потенциални точки на проникване за всякакви течности, особено ако смартфонът ни няма сертификат за водоустойчивост. Най-вероятно те ще са и първите компоненти, които ще пострадат при такова стечение на обстоятелствата.
Друг проблем, с който често се сблъскваме, е че с времето спада издръжливостта на батерията. С всяко зареждане и изтощаване, възможността ѝ да задържа заряд лека-полека намалява и след година или две вече се налага да включваме смартфона в адаптера много по-често. Портът за зареждане също се износва, особено ако използваме устройството по време на зареждане, и идва момент, в който той вече не прави добър контакт с накрайника на кабела.
Предвид че бутоните са подвижни части, износването им с времето също е много вероятно. Ако в тях проникнат песъчинки или други прахообразни частици, това може да блокира нормалното им функциониране. В конструкцията на камерата също фигурират подвижни елементи, особено ако тя е оптично стабилизирана, и един по-силен удар в неправилната зона, би могъл да ги повреди без дори да разберем. Това е един от най-фините компоненти на смартфоните, защото в него има множество малки лещи, сензори и механизми за автоматично фокусиране.
Повредите невинаги са вследствие на невнимание и физически фактори. Софтуерът на устройството се поддържа от производителя и понякога новите ъпдейти носят със себе си не само подобрения, но и проблеми. По-бавната работа на устройството може да се дължи и на края на неговата софтуерна поддръжка, ако то е по-старо. Това са само някои от най-популярните примери за казуси, с които най-вероятно повечето от нас са се сблъсквали на даден етап. Въпросът е какво да направим, когато нормалната работа на устройството ни бъде възпрепятствана по един или друг начин?
Как да разберем за проблемите навреме?
Проучване на агенция KANTAR за 2024 г., направено по поръчка на Yettel, сочи че близо една трета от анкетираните българи ползват мобилния си телефон повече от 3 години, а 29% не се разделят с устройството до момента, в който то престане да работи. В същото време, на 62% от запитаните им се е случвало техният смартфон да се повреди, като 70% от тях признават, че предпочитат по-скоро да го поправят, отколкото веднага да го заменят, а 66% от отговорилите по този начин, са потърсили професионална помощ за отстраняване на повредата.
Големият въпрос е как да разберем, че има проблем преди той да е станал непоправим или поне нерентабилен за ремонт? Най-лесният начин е да използваме услугата „Смартфон диагностика“ на Yettel, с която може да извършим дигитална проверка на ключовите компоненти в един телефон по всяко време.
Тя може да бъде открита в мобилното приложение на Yettel и с нея се проверява състоянието на аудио компонентите, камерата, дисплея, софтуера, сензорите и бутоните. Някои от тестовете са изцяло автоматизирани, като проверките за налични ъпдейти, RAM памет и налично пространство за съхранение. За други се изисква интеракция от страна на потребителя. Например, дисплеят се изпробва като целият се „оцвети“ с пръст, за да се потвърди нормалното му функциониране във всички части.
А кой е перфектният момент да проверим телефона си? Веднага след изпускане, обилно намокряне или пък ако забележим, че работи по-бавно, е добър момент да направим една бърза диагностика, за да разберем дали наистина има проблем. Още по-препоръчително е да действаме превантивно и да направим проверката преди да са се появили каквито и да било тревожни признаци.
До края на ноември всеки може да изпробва безплатно услугата в приложението на Yettel, ако ползва апарат с операционна система Android или iOS, независимо от това дали е абонат на телекома. А в случай че бъде установен проблем, операторът разполага и със собствен сервиз, който може да предложи професионална консултация и помощ.
Коментари (0)
Вашият коментар