Метрото на Ню Йорк предлага пътуване назад във времето, като въведе временно в експлоатация ретро вагони, съобщава АФП.
Вентилатори на тавана, старомодни крушки, едновремешни костюми и реклами: вагони на нюйоркското метро, които са започнали да се движат през 30-те години на миналия век, отново са в експлоатация, а пътниците могат да станат част от ретро атмосферата, като се облекат подобаващо за отминалата епоха.
В неделната сутрин преди Коледа мнозина се качиха на ретро вагон към станция „Второ авеню" в Долен Ийст Сайд в Манхатън. Чува се свирка и влакът с метален цвят потегля по Линия F. В един от вагоните реклама от 60-те години на миналия век призовава за отдаване на почит на „покойния президент" под черно-бяла снимка на Джон Ф. Кенеди.
За ограничен период от време фирмата Metropolitan Transport Authority (MTA), която експлоатира обширното - и понякога недолюбвано, нюйоркско метро, връща в експлоатация вагоните R1-9, произведени в началото на 30-те години на миналия век и вдъхновили легендарната песен Take the A train, станала известна в изпълнението на Дюк Елингтън.
Латоя Фултън, 40-годишна жителка на Бронкс, дойде да се наслади на носталгията заедно с дъщеря си, съобщи БТА.
„Спомням си как с майка ми пътувахме с метрото до стадиона „Янки". И бях щастлива, когато можехме да погледнем през прозореца към небето", обяснява тя, облечена в жилетка с коледна украса.
С военната си шапка Фокс Хътсън носи комбинезон в камуфлажен цвят, напомнящ на войниците, които се връщат от фронта в американските филми.
„Миналото изчезва, но това е единственият начин да го съхраним и да видим хубави хора. Доказано е с времето и такива неща все още въздействат на хората", смее се 53-годишният фотограф.
Хора, облечени в ретро костюми от 30-те, се смесват с днешните пътници, създавайки една весела анахронична пъстрота.
Инициативата е осъществена благодарение на партньорството между MTA и Музея на транспорта, който се намира в бивша гара в Бруклин.
„50-та улица. Рокфелер център", провиква се Тод Гликман, доброволец от музея, когато вагонът пристига на перона.
„Това е първата система на обществения транспорт, която позволява на град Ню Йорк да се развие", обяснява Тод и добавя: „В началото на века хората е трябвало да живеят много близо до мястото, където работят или учат. Благодарение на появата на метрото през 1904 г. хората можеха да стигат до далечни работни си места".
Коментари (0)
Вашият коментар