В китайската социална платформа „Уейбо" наскоро се разрази сериозна дискусия, която обхваща много аспекти на модерната мода, общество и култура, съобщи Радио Китай. В популярната този сезон романтична комедия „Добри неща" (с английско заглавие Her Story), всъщност не присъства нито един чифт високи токчета. Такъв избор за костюмите и модата са рядкост за подобен тип филми с женска тематика. Главните героини обаче ясно демонстрират, че имат успешна кариера и не разчитат на високи токчета, за да подчертаят своята „женственост".
Филмът разказва историята на три жени, които се сблъскват с различни предизвикателства и търсят начин да се свържат помежду си и да преодолеят трудностите в живота си, включвайки сложните отношения между семейство и приятели, разкривайки дълбоките емоции и предизвикателства, пред които са изправени героините, докато търсят щастие и смисъл в живота си. Комедията се превърна в хит из китайските кина, отново разпалвайки темата за живота на момичетата и жените в модерното общество.
Високите токчета отдавна се свързват с представата за женственост както във филмите, така и в реалния живот. Към тях често се добавят други „женствени" елементи, като розови тонове, тесни рокли, дизайнерски чанти и различни аксесоари. Тези детайли служат като средство за изразяване на индивидуалността на женските герои.
След началото на XXI век женските герои във филмите и телевизионните драми постепенно се освободиха от стереотипа на зависимост от мъжете. Вместо това те се представят като финансово независими жени, които сами контролират своите ресурси. В много популярни филми и сериали „независимите жени" често носят високи токчета и маркови костюми, разхождат се по оживени градски улици и работят в престижни офис сгради.
Изглежда, че възходът на феминизма дълго време е бил свързван със символи като високите токчета. Все повече филми обаче се съсредоточават върху истинските жени, независимо от техния професионален успех. Героините в „Добри неща" предизвикват усещане за независимост, дори без високите токчета, като акцентът пада върху духовната им независимост, а не върху техния „силен" външен вид.
Модната естетика очевидно е вид изкуствено създадена концепция за потребление. Например мнозина вярват, че е оправдано да похарчат половината си месечна заплата за чифт болезнени високи токчета.
През последните години жените все повече инвестират в продукти за красота. Това се възприема като начин за личностно усъвършенстване, заменяйки остарялата идея, че „жените се обличат, за да се харесат".
Днес новата концепция гласи: „Обличай се за себе си, както искаш". Тя поставя акцент върху свободата на избор и подчертава, че жените не трябва да се подчиняват на изкуствено наложени стандарти за красота или поведение. Вместо това идеята насърчава жените да бъдат уверени в себе си, да изразяват своята индивидуалност и да изграждат своя стил според личните си предпочитания, а не според очакванията на обществото.
Коментари (0)
Вашият коментар