Най-яките SELFIE-та на 2013 г.

Снимката с мобилен телефон, която си направиха американският президент Барак Обама, британският премиер Дейвид Камерън и датската правителствена шефка Хеле Торнинг Шмит на възпоменателната церемония за Нелсън Мандела, обиколи света за секунди, пише "Труд". И докато политици и журналисти спорят морално ли е световните лидери да се забавляват на самоснимачка, милионите хора, които документират отдавна по този начин живота си, едва ли приемат това за необичайно.

В края на ноември редакторите на речника на Оксфорд дори обявиха selfie (селфи - от англ.) - наименованието на този вид снимки, за дума на годината. От британския институт изчислили, че употребата й е нараснала със 17 000% спрямо същото време през миналата година. Лингвистичният бум се дължи най-вече на онлайн социалните мрежи и макар и по-слабо може да бъде усетен и по нашите ширини.

Но какво всъщност означава думата selfie, ако трябва да я обясним? Това е жаргонен израз на интернет поколението за фотографски автопортрет. Иначе казано - да се снимаш, като самият ти държиш апарата или мобилния си телефон.

Към това просто описание прибавете и артистичните подходи на автора. По негов избор собствената му ръка, която държи устройството, може да бъде в кадър. Но може и да не е. Перспективата също варира. Като че ли най-популярните selfie-та са тези, в които обектът се снима отвисоко, като държи апарата над себе си. Когато обаче иска да улови някой запомнящ се пейзаж зад гърба си или пък красивото небе например, положението на камерата и биологичният й статив са съответно на нивото на очите или на кръста. Популярен метод също е да насочиш обектива към огледало.

Не е задължително selfie-то да включва единствено човека, който държи апарата. Компания често му правят един или повече приятели, семейни членове, половинки, домашни любимци или... други двама световни лидери. Локацията може да е всяка - собствената ви баня, излет в планината... или поклонението на Нелсън Мандела. Още характер на снимката може да предаде и лицевият израз на обекта или обектите. Най-често той/те са усмихнати, но според ситуацията можем да заложим на привидна ярост, магнетичен присвит поглед тип “Клинт Истууд” или на (опит за) сексапил. При последното силно популярен е подходът “патешка муцунка”. Ето най-популярните selfie-та за 2013 г. по света и у нас.

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене