Елегантно според Зукърбърг = джинси и чехли

Снимка: "24 часа"

 

През 2011 г. създателят на “Фейсбук” Марк Зукърбърг бе обявен за най-зле облечения предприемач в Силициевата долина. По петите в подреждането го следваха по-възрастните му събратя милиардери - покойният вече шеф на “Епъл” Стив Джобс и бащата на “Майкрософт” Бил Гейтс.

Именно хора като изброените по-горе трима наложиха дрескода, който позволява да се явяваш с маратонки или джапанки на официални събития и пресконференции. Те направиха модно милиардерите да се обличат като вечни студенти. Новите технологии бяха нещо радикално различно и най-знаменитите им представители търсеха начин да се разграничат от традиционния бизнес стил, който според тях издаваше липса на идеи и гъвкавост. Държаха да са антиконформисти. Така в Силициевата долина костюмът и вратовръзката изчезнаха или пък се появяват само по изключение.

Да носиш фланелки със смешни надписи, няма да помогне на никого да повтори успеха на Марк Зукърбърг, казва обаче Сам Гулати пред сп. “Форбс”. Този експерт по мъжка мода не се колебае да заяви, че стилът на много предприемачи в IT сектора

е истинска

катастрофа

Ето и неговите съвети към хората, които, освен да висят над компютъра, имат задължението да бъдат и светски личности. Гулати прави уговорката, че неговите препоръки не засягат жените в този бизнес, които не са много, но разбират колко важен е външният вид и му отделят много по-голямо внимание.

Откажете се от

джапанки и сандали

“На пръв поглед това звучи като нещо, което се подразбира от само себе си, но аз твърде често забелязвам този вид обувки у младите предприемачи в Калифорния”, казва Гулати. Според него всеки, който вече не е студент, а управлява компания, трябва моментално да изхвърли чехлите и сандалите и да не се явява с тях в кабинета, където заседава управителният съвет. В сравнение с плажните чепици дори маратонките изглеждат изискано, казва той.

Забравете

суитшъртите

Точно Марк Зукърбург направи суитшърта популярен в средите на високите технологии. Нещо повече, когато човек гледа негови снимки през годините, има чувството, че суитшъртът му е станал втора кожа.

И днес, с близо 30 млрд. долара в джоба, той може да си позволи да носи дрехата с цип и качулка. Ако обаче решите да му подражавате, това би означавало: “Аз съм отчаян честолюбец”, смята американският моден експрет.

“Когато започвате бизнеса си, небрежният студентски стил на обличане би могъл да се възприеме като нещо нормално. Но когато компанията ви продължава да расте, а самият вие да остаряване, е редно да се замисляте повече над стила си. Важно е да носите дрехи, които ще ви покажат от най-добрата ви страна, а не такива, които да предизвикват гримаса у околните”, казва Гулати.

Никакви

анцузи

в офиса

Ако влезете при директора или дори в собствения си кабинет, както сте тичали преди това в парка, това е груба грешка, продължава създателят на мъжка мода. Някои от служителите на софтуерните компании дори не се колебаели да идват на работа със същите дрехи, с които са замръкнали предишната вечер. Това издава, че сутринта дори не сте се съсредоточили както трябва. Предприемачите може да говорят колкото си искат, че са страшно заети, но все пак денят им не започва с тревога за пожар, посочва той.

Избягвайте

тишъртите с надписи

Корпоративните фланелки са нещо нормално, стига да са чисти и да не са раздърпани. Но независимо от това тишъртите с надписи се асоциират със студентските отбори, а не с бизнеса. “В никакъв случай не е нужно да изпращате послания до сътрудниците и колегите си чрез надписи върху фланелките. Ръководителите управляват чрез действия. Затова махнете от дрехите си всякакви шеговити фрази”, казва Сам Гулати.

Изхвърлете

безформените

панталони

с много джобове

Особено ако са в комбинация с кубинки. Дори панталоните да са чисти и да не са изпомачкани, а обувките да блестят, този начин на обличане трябва да бъде оставен извън офис сградата.

“Ако ръководите компания, трябва да бъдете отворени към нови неща, да разбирате кой сте и към какво се стреми фирмата ви. Трябва да помните каква е мисията ви. Същият трябва да е подходът към облеклото. Мъжете обикновено не обичат да мислят за дрехите, но облеклото влияе на човека и на поведението му. Така че открийте външния вид, който ще работи за вас, и се придържайте към него”, казва Гулати.

В зората на новите технологии шефовете на големите компании използваха начина си на обличане, за да изпратят посланието, че хората трябва да обръщат повече внимание на продуктите им, отколкото на това как самите те изглеждат. Но хората от модния свят вече надават глас, че е време за ъпгрейд. Според тях, докато облеклото на Стив Джобс - винаги черно поло, джинси и сиви маратонки, е било суперсимволично (прекалено съм зает да създавам революционни продукти, за да имам време да завързвам вратовръзка), решението на Зукърбърг да се срещне миналата пролет с инвеститори в типичното си небрежно облекло бе оценено като издаващо неуважение и твърде инфантилно. (24часа)

 

 

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене