Нинджи на мотор в училищния двор

Това, което виждате, е модна линия за... даскалото. Заета е от японските училищни униформи.

Гениалното хрумване да направи училището приятно е на американския дизайнер Марк Джейкъбс. И други са пробвали да накарат тийнейджърите да влизат с кеф в клас, но само Джейкъбс го постигна, обяви в. "Труд".

Стегнати в бойни костюми, напомнящи непобедимите нинджи, с лица, прикрити от огромни черни шалове, децата ще се чувстват доста по-неуязвими в страховитата атмосфера на гимназиално образование. Шаловете изглеждат малко палестински, но агресивността им е притъпена до полезното предпазване от настинка, когато яхате мотора. Мотокросът е второто вдъхновение за новата младежка линия на "Марк от Марк Джейкъбс", представена на пролетната нюйоркска модна седмица. Очевидно дизайнерът смята, че с един мотор под крака тийнейджърите ще са добре подготвени в случай на отстъпление.

Според Джейкъбс модата му е за сприхави непокорни момичета, които стъпват тежко и не се дават лесно. Като последно предупреждение за нелекия им нрав краката им са обути в боксьорски чорапи.

Понеже не всички обичат да го раздават мъжкарани, за по-романтичните натури Марк е ушил облекла с детайли от кимоното. Изпълнил ги е основно в бляскава коприна, но и в черно и пепит, като джуфките е преместил от колана на гърба върху яките отпред. Получил се е един разкош. За да не намали обаче силата на бунта, момичетата му са обути в шотландско каре, скроено на боксови панталони до коляното и допълнени с къса пола в същия десен. Цветовете на колекцията са силни, ярки, предимно черно, червено и сиво и направо крещят: "Революция!", "Въстание!" Всъщност такива бяха надписите върху дрехите, за да не остане съмнение в намеренията.

Шоуто на Марк бе изнесено пред 800 гости, които седяха и клечаха край дървен омацан подиум с рампи, който се виеше като змия. Все едно е трасе за мотокрос. Сред свиделите на възхода на собствената му марка MBMJ (Marc by Marc Jacobs) след напускането на "Луи Вюитон" край пистата се бяха наредили режисьорката София Копола, манекенката и тв звезда Алекса Чънг, Кейти Гранд, една от водещите британски модни експертки и съпруга на басиста на "Пълп" Стив Меки.
На верев, накриво, но с опашка

Минимализъм и шантави пропорции, части от облекла, философски загатващи цялото, всяка изработена от различна тъкан. Това е новата концепция на ексцентричния главен дизайнер на модната марка "Теори" Оливие Тейскенс. Той съчетава вълна, плетки и коприна в един ансамбъл, а лиричната му страна се изразява в светлосребристи и портокалови тонове.

Класическа бяла риза и странно сбъркани пуловери са фокус в колекцията. Портокалово, сребърно, бяло и черно на геометрични фигури и асиметрични кройки определят есенната мода за 2014 г.

Странни криви пуловери с дълга опашка на гърба върху копринени рокли, тип пачуърк, предлага колекцията на тайландския майстор Текуун Пеничгъл. С пуловерите си, които представляват висока топла поло яка, извиваща се като змия в дълъг плетен шлейф, Текуун записа най-голямата и щура измишльотина и обра точките на модната седмица в Ню Йорк.

Всъщност той си е американски дизайнер, преместил се е да живее в Небраска още 11-годишен заедно с цялата фамилия. Бил е моден редактор, но с икономическо образование, и се запалил по дизайна. Завършва прочутото "Парсънс скул ъф дизайн" и през 2004 г. прави първата си колекция.

Стилът му е мек и романтичен, много женствен. След гласното одобрение, което получава от Ана Уинтур за една от колекциите си, пътят му към световната мода вече е отворен. Мисленето му е екстравагантно и дрехите му са необичайни. Модата на Текуун - така се казва и търговската му марка - слага край на всяка скука и досада в бранша.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене