Парчето “Хепи”
с едночасов
клип на
Фаръл Уилямс
отприщи
световната
мания
От миналата седмица в интернет пространството се върти български видеоклип, който провокира щастието у хората по улиците, пише "Труд".
Лентата показва млади и усмихнати хора, танцуващи на емблематични места из София. Клипът е част от проекта Happy по едночасовия клип към песента на рапъра Фаръл Уйлямс, която даде заглавие на манията. Треската за щастие завладя целия свят. Клипове от Сидни, Киев, Ню Йорк, Белград и още 30 града засипват социалните мрежи, като родното видео не им отстъпва по оригиналност и гледания в Youtube.
В Киев
танцуват на
барикадите
Идеята за българския клип хрумва първо на Биляна Славейкова и Влади Герасимов от списанието GO Guide. На сайта на медията Влади пуска статия за “фарел”- шейка и заразното му разпространение, като веднага решава, че трябва да има такова видео и от София.
“В момента, в който написах статията и натиснах ентър за публикуване, с Биляна се спогледахме и решихме, че непременно и ние трябва да имаме такова клипче, споделя Влади.
“Зарибихме от останалите клипчета, допълва Биляна. Нашият личен фаворит е от Сидни. Там има много слънце, мацки по бански, страхотно готино е. Много ни хареса и видеото от Киев, като имаме предвид каква е ситуацията. Има много яко включване от барикадите.”
Първото, което организаторите правят, след като им хрумва идеята, е да се обадят на своите приятели от интернет платформата Under the Line - Константин Антонов и Радина Ганчева. Константин веднага откликна: “Супер, казвайте само кога!” Той и Радина поемат ролята на режисьорите.
Организацията отнела точно един ден. Доброволци за снимките също се намерили бързо. Сред тях са както най-близки приятели, така и професионални танцьори, музиканти, случайни минувачи, сред които италианец и двойка младоженци, плюс едно щастливо куче.
“Имаше големи групи чужденци, които много ни се радваха. Когато снимахме пред Народния театър, хората пък снимаха нас как ние снимаме, обяснява още Константин. Някои минувачи ни гледаха странно, други направо започваха да се смеят и да танцуват. На вечерните снимки се включиха повече хора, сигурно защото бяха щастливи, че се прибират от работа.”
Приятели, които бяхме поканили, но не успяха да дойдат, после - като гледаха видеото, много съжаляваха.”
Продукция за 7 лева
“Като всяко хубаво нещо и това се получи супер спонтанно, мъдро заключава Константин.
Снимките на клипа отнели общо 5 часа в рамките на два дни. Бюджетът е повече от спестовен - рекордните седем лева отишли за захарен памук и един балон. Въпреки че снимачният екип не е разполагал с професионална техника, клипът се е получил и много се харесва. Това личи по отзвука в социалните мрежи.
“Не сме спазвали сценарий и не сме следвали специална режисура”, казват авторите. Когато участниците ни питаха какво да правят пред камерата, ние отговаряхме: просто слушайте парчето и се радвайте. Танцувайте и бъдете щастливи! И виждате - получи се доста естествено. Доволни сме.”
Единствената леко отрицателна реакция на публиката след пускането на видеото е, че в клипчето нямало хоро. Може би защото все пак не върви на рап. “Направихме клипа само за да се забавляват хората по улиците, казват още Биляна и Константин.
Още докато го завършвахме, научихме, че и в Пловдив са снимали клипче на щастието.Така в България си имаме вече две. Важното е хората да следват посланието от песента - бъдете Happy.”
Проектът “хепи” по света
От Ню Йорк през Будапеща, та чак до Сидни стотици хора по целия свят направиха клипове към песента на Фаръл Happy. Концепцията на всички е еднаква - усмихнати, щастливи хора танцуват и се забавляват по улиците.
Рекордният успех записа видеото от Тунис, което има досега над 1 080 000 гледания. Най-вероятно причината е, че е с малко по-нестандартна концепция. Темата на клипа е вдъхновена от световноизвестната филмова поредица “Междузвездни войни” и участниците са маскирани като персонажите от сагата на Джордж Лукас. Даже Дарт Вейдър доброволно е взел участие.
На второ място в Youtube с над един милион гледания е видеото от Париж, макар да не се отличава с особена оригиналност.
Танците на парижани и туристи бледнеят пред красотата и романтиката на столицата на света. Може би точно това е допринесло за милионите гледания.
Третото място заема унгарската столица Будапеща с 560 000 гледания. Унгарците правят впечатление на най-ентусиазираните и емоционални улични щастливци. Там има даже един танцуващ сервитьор.
Киев, както споменахме вече, е най-силното доказателство за заразното щастие. На фона на барикади, ограждения, протести, оръжия и пролята кръв украинците също танцуват, усмихнати и щастливи.
Клипчето от Сидни е събрало засега едва 250 000 гледания, но плажният купон и хората по къси гащи със слънчен загар са достатъчни за пълно щастие. Това е направило австралийския клип най-любим на българските режисьори.
МАРИНА КОЛЕВА
СТОЯН НИКОЛОВ
Коментари (0)
Вашият коментар