Диана Добрева направи най-стилния спектакъл на сезона в София. "Йерма" е в Театър "Българска армия", пише "Труд".
Трябваше ли да наближи краят на този театрален сезон, за да се появи може би най-добрият, най-стилният и най-силният спектакъл от септември 2013-а до сега? Жалко е, че постановките и създателите им от трупата на Театър "Българска армия" по обясними причини не участват в разпределянето на наградите "Аскеер"...
Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1,20 до 4,80 лева - вечеи с SMS
Това всъщност трябваше да е финалът на този текст. Но как да издържиш до финала, когато режисьорката Диана Добрева ти е подарила час и половина естетска изолация от външния свят в... 11 ч сутринта, предпремиерно?! Подарила ти е артистично щастие, натоварвайки те с... болка. Женска болка, провокирана от Лорка. И предадена от сцената от Радина Кърджилова в обкръжението на сенки, (не)любим мъж, зловещи зълви с мъжки сърца, премъдра старица, плодовити невести и безплодни страдалки.
Всичко е ту в бяло - като надеждата на млада булка, ту в черно - като зейналата дупка в незачеващата утроба, или в червено - като изпепеляващата я страст. Една жена, испанска селянка от 30-те години на ХХ век, не иска много от живота. Просто иска да роди дете на човека, за когото са я омъжили насила. Ала няма нито сила да го убеди, че за целта за нужни две тела, нито крака, съгласни да избягат. Или може би все пак има път... нагоре.
Федерико Гарсия Лорка пише "Йерма" малко преди смъртта си през 1936-а. Излял е всичко, което познава най-добре - любов и страдание. Добрата новина е, че пиесата излиза сега, когато най-лесно се печели делегиран бюджет със спектакли, гъделичкащи зрителско плиткоумие. Този не е от тях.
Коментари (0)
Вашият коментар