Тери Ричардсън - американски фотограф, популярен с изключително предизвикателните си снимки, е обвинен в сексуален тормоз от моделите, с които работи. Ето тогава големи модни брандове и няколко списания спират да контактуват с него, а младата Майли Сайръс го наема да режисира видеото към песента Wrecking Ball. Част от кадрите показват талантливата певица чисто гола и как ближе метален чук. Клипът е заснет на 9 септември миналата година, когато тя е едва 20-годишна и според американските закони още не е навършила пълнолетие. И напълно очаквано когато видеото се завърта в ефира, предизвиква истински фурор. След премиерата му Сайръс е още по-коментирана, а Ричардсън отново става най-търсеният фотограф в Америка. Канят го на много интервюта, а в едно от тях даже описва, че изпълнителката има BO (абревиатура от body odor - телесна миризма), която ухае на ирис.
Така е, защото един от най-любимите парфюми е "Ирис нобиле" на "Акуа ди Парма". Информацията е отбелязана дори и в популярния сайт уикианслър - нещо като онлайн енциклопедията уикипедия. Само че в него не пишат доброволци, както е в интернет страницата на уикипедия, а чрез специфична технология, която автоматично извлича информация от различни източници, резултатът се предоставя на потребителя.
Любимият парфюм на Сайръс е създаден през 2004 година от реномираните майстори парфюмеристи Франсоаз Карон и Франсис Кюркджиян. Двамата твърдят, че ароматът е само за топлите дни.
Факт е, че миризмата на парфюма се променя в зависимост от температурата навън.
Топлината ускорява изпаряването на ароматните молекули и съответно студът ги забавя. Затова в горещите дни парфюмите буквално излитат за няколко часа.
Затова Карин Хури, старши вицепрезидент в "Есте Лаудер", която отговаря за ароматите, препоръчва парфюмът да се нанася само върху навлажнена кожа, тъй като тя придържа аромата много по-дълго време. Това е причината, когато си вземате душ, да възприемате парфюма по кожата си много по-силен и свеж.
Не е тайна, че водата влияе на ароматите. И Лука Тюрин, биофизик с дългогодишен интерес към обонянието, има цяло изследване за това.
Но истината е, че сезонното разпределение на парфюмите е просто изумително добра маркетингова концепция. Не е случайно например, че Карон и Кюркджиян две години след като създават "Ирис нобиле", правят и негова зимна версия. Той е със същите съставки, с малко по-концентриран аромат на етеричното масло от ирис, и, разбира се, по-скъп. Ето това в парфюмерийния бизнес се нарича спиноф аромат, когато флаконът съдържа почти същите бележки и носи същото име.
Нужно ли е парфюмът да е друг, когато и сезоните се менят - големите компании правят подобни изследвания в лабораториите си целогодишно. Но един отговор няма. Всъщност причината компаниите да създават аромати за топло и студено време е, че самите хора масово свързват различните миризми със сезоните. Например тамянът и канелата са популярни през зимата, а ванилията и кокосът ги карат да мислят за слънце и плаж. Всъщност парфюмите с нотки на кокос са изключително устойчиви на жега.
Само два са факторите, от които може да се влияете при избора на аромат през този сезон.
Едното правило е, че през топлите дни се използва само тоалетна вода, парфюм - не. И двата вида течности са сбор от ароматни съставки, разтворени в етанол и вода. Съотношението им се измерва в проценти и се нарича концентрация. В общи линии най-висока концентрация (между 20% и 40%) има т.нар. парфюм - на опаковките е обозначен като parfum или pure perfume. Тоалетната вода (на френски е eau de toilette) е с концентрация между 5% и 15%. Съответно тоалетните води съдържат по-малко
алкохол, който, изложен под слънчевите лъчи, предизвиква алергия по кожата
А второто нещо, за което трябва да гледата, е колко съставки съдържа миризмата. Ако са по-малко (т.нар. моноаромати), са по-подходящи за лятото.
Всичко друго е въпрос единствено на лична преценка. Все пак ценители и парфюмни блогъри направиха класация на едни от най-подходящите аромати за топлите дни тази година. Тя беше публикувана и на страниците на американското издание на списание "Вог". В топ 5 този сезон са "Мис Диор" на "Диор", "Акуа Амара" на "Булгари", "Чери Блосъм" на "Герлен" и два парфюма с едно и също име "Екзотик" - единият аромат е на "Балмен", а другият - на "Джими Чу".
Коментари (0)
Вашият коментар