“Крещи за мене, полет 370”. Няколко месеца преди да дойде у нас на 16 юни, за да извика от сцената “Крещи за мене, София”, вокалистът на “Айрън Мейдън” Брус Дикинсън се пошегувал със злополучния малайзийски боинг, докато управлявал самолет с останалите от групата. Фронтменът на “девиците” е всестранно развита личност и едно от многото му занимания е да е професионален пилот, пише "24 часа".
Брус получил сертификата си за пилотиране на самолет през 1991 г. във Флорида. Изобщо не губил време и само година по-късно вече управлявал “Боинг 757” в търговска авиолиния. Дикинсън се запалил по пилотирането още от дете. “Исках да бъда или рокзвезда, или пилот”, разказва вокалистът в автобиографията на “Айрън Мейдън”. “На 16 обаче осъзнавах колко е трудно това”, спомня си той. “В един момент обаче бях на 30 и истинска рокзвезда. Свирехме пред 200 000 души, когато си казах, че съм успял.” Тогава обаче едно гласче се прокрадна в ума на Дикинсън и му казало “да, но ти искаше и да си пилот”.
Брус въобще не се колебал, а само изчакал да изтрезнее и отишъл да се запише на курс за управление на самолети. “Отидох облечен в кожени панталони, с раздърпана черна тениска и пуснатата ми дълга коса”, разказва Дикинсън. “Служителката ме погледна несериозно и попита какво работя. Дори не съм сигурен, че повярва, когато ѝ съобщих, че съм вокалист на “Айрън Мейдън”, смее се днес певецът.
Брус бързо си намерил работа, но не повторил грешката с външния си вид. Поръчал си костюм, обръснал се и си вързал косата. “Отидох направо при шефа на авиокомпания “Астеус” с дипломите и автобиографията си. Човекът прочете, че съм завършил същото частно училище, което и той. После обаче замълча. В графата “предишен опит” бях написал само “Вокалист и съавтор на песни в “Айрън Мейдън”. Викна негов колега и веднага ме наеха, без дори да питат кой ще ме замества, когато съм на турне”.
“Да пилотираш, е невероятно, но на първия полет замалко да повърна”, спомня си Брус. “Не, не от притеснение, а от музиката. Пуснаха Том Джоунс”, смее се Дикинсън. Приликите между това да си рокзвезда и пилот не са много, смята вокалистът. “И на двете обаче ти носят храна”, намига Дикинсън. “Огромната разлика е, че ако си рокзвезда и припаднеш, това е нормално, а в самолета ще всееш страшна паника”, разказва 57-годишният певец.
Футболистите на “Ливърпул” са най-големите звезди, които Дикинсън е возил. “Летяха за мач от “Шампионската лига”. Представете си колко отдавна е било”, шегува се певецът, който е запален фен на лондонския “Уест Хям”.
Не му отнело много, за да подкара и самолета на бандата. “Е, 13 години, ако броите от датата на лиценза до първия полет с нашата машина”, казва Дикинсън. Годините обаче са 6, защото през 1993 г. Брус напуска “Айрън Мейдън”, за да се отдаде на солова кариера. Завръща се в легендарната хевиметъл група през 2000 г., а пилотира самолета им 4 лета по-късно.
Филмът “Айрън Мейдън: Полет 666” документира Дикинсън като пилот на бандата по време на нейното турне от 2008 г. Там Брус управлява боинга на групата, кръстен “Ед Форс Уан”, кат алюзия с талисмана на бандата, симпатягата Еди.
През 2011 г. обаче авиолинията “Астеус” фалира, а Дикинсън остава без работа. Брус изобщо не губи време и основава компания за поддръжка на самолети. Тя се разраства и в момента за нея работят над 100 души. Амбицията на вокалиста е компанията да се разрасне в авиолиния.
Друга страст на Брус е фехтовката. Тя се зародила в него от началното училище. Дикинсън бил толкова добър, че участвал на международни състезания и спечелил 7-о място за Великобритания. Наложило му се да откаже покана за Олимпиадата през 1984 г., защото бил на турне. И до днес обаче поддържа форма и притежавка фирма за екипировка за фехтовка. Тя облякла Аржентина на последната олимпиада и така Дикинсън все пак присъствал на най-голямото спортно събитие.
Брус Дикинсън е обречен да постига успехи във всичко. Освен вокалист на “Айрън Мейдън”, професионален пилот, фехтовач и бизнесмен, певецът е автор на два бестселъра. “Приключенията на лорд Ифи Боутрейс” се продава в над 100 000 копия, а договорът за нея издателската къща подписва, без дори да чете ръкописа. “Сатиричен удар над фетишизма във висшето общество” е описанието, което в. “Ню Йорк таймс” поставя на творбата от 1990 г. Дикинсън написва и продължение – “Мисионерската поза”. Тя е издадена през 1992 г. и отново се продава в пълен тираж. Тогава обаче Дикинсън спира да пише, защото смята, че се е изчерпал.
Всички фенове на “Айрън Мейдън” обаче са сигурни, че големият вокалист ще бъде във върхова форма на концерта на “девиците” в София на 16 юни. Товага Дикинсън няма да е пилот, фехтовач, писател или бизнесмен. Той ще е вокалистът на една от най-големите и обичани хевиметъл групи.
Коментари (0)
Вашият коментар