Мила Кунис и Аштън Кътчър са готови да направят любовта си официална. С такова заглавие излезе престижното женско списание "Мари Клер" през февруари. Около двойката винаги е имало спекулации, а изданието показва като доказателство за силната връзка на младите актьори селфи, което двамата си правят и публикуват в мрежата за споделяне на снимки инстраграм, пише "24 часа".
На кадъра двамата актьори са се прегърнали и се вижда колко са щастливи. Малко след това се разбира, че Мила е в очакване на първото им дете.
Така че няма спор - списанието не е сгрешило колко влюбени са двамата. Има само едно разминаване - името на снимката, която Мила и Аштън си правят, е релфи - пак вид селфи, но разкриващо връзката на двама души (от английски relationship selfie).
Термина измисля д-р Бенджамин Ли - дипломиран психолог, който пише в интернет платформата "Науката на връзките" (scienceofrelationships.com). И между другото, релфито няма нищо общо с правене на снимки на годежни пръстени, каквито страници има допреди това в туитър.
Доктор Ли и екипът му стигат до термина след сериозно проучване. Те изучават профилите във фейсбук с 200 участници в изследването, като анализират публикациите им в социалната мрежа.
След това създават измислени профили и карат 100 души да кажат колко щастливи изглеждат хората от тях.
"Изводът беше, че хората ще кажат, че имате силна връзка, ако публикувате релфита и говорите за половинката си във фейсбук. А хората, които следят профила си в социалната мрежа, са доста точни в оценката за връзката ви", пише след това изследователският екип.
Всъщност релфито е кадър, в който човек се снима с половинката си или с негови много близки хора - като деца или родители. Това е снимката, която си правите, за да покажете колко силна е връзката ви. Затова задължително след това се публикува във фейсбук, туитър или инстаграм.
Учените в интернет платформата правят и списък на неща, заради които релфито е по-добро от селфито.
На първо място - хората, които си правят релфита, остават заедно по-дълго време
Двойките, които са си изградили обща идентичност, имат по-голяма удовлетвореност от връзката си. Споделят по-голяма близост и са отдадени един на друг.
Когато другите видят вашето релфи в туитър или фейсбук, те разбират, че имате наистина романтична връзка, а не си измисляте, че излизате на срещи.
Ако имате страхотна половинка, това автоматично прави и вас да изглеждате добре на релфито.
Хората се снимат, когато са щастливи и се забавляват. Като наблягате на хубавите моменти във връзката си, поддържате емоционалната близост и доверие.
Двойки, в които хората са силно привързани един към друг, по-често излагат на показ общи предмети - като как изглежда домът им, подаръци, релфита. И така показват още веднъж на света, че са заедно.
Релфитата са много по-положителни от селфитата
Ако в селфитата всичко е въпрос на това да ни видят колко добре изглеждаме или просто да си потърсим малко внимание, с релфито показваме колко ценна е връзката ни с човека до нас.
"Хората могат да направят относително точни изводи за вас по публикациите ви във фейсбук и възприемат толкова по-добре връзката ви, колкото повече общи снимки имате в профила си", пишат в доклада си учените, измислили термина релфи. Те правят изводи за връзката и на базата на публикациите в социалните мрежи -
колкото повече детайли се разкриват за партньора, толкова по-близък го
чувствате
Ако напишете например: "Как бих искал сега да съм във Франция... толкова много ми липсваш, че не издържам", показвате къде е любимият ви и какво изпитвате вие заради това. Но ако публикувате в профила си: "Много обичам гаджето си", всъщност не казвате нищо лично за него. И не го чувствате достатъчно близък.
Но колкото и да помагат за връзките, релфитата може да се окажат нож с две остриета. Учените установяват и друга зависимост - ако в началото хората се радват на снимките ви, с половинката, много скоро те започват да ги дразнят. Оказва се, че това са и кадрите, които събират най-малко харесвания в социалните мрежи.
Норвежка рисува по огледалото, след това прави селфи в него
Селфи с впечатляващи картини около авторa им, но не от готовите шаблони, а нарисувани на ръка в огледалото - това прави 26-годишната норвежка Хелен Мелдал. С акрилни флумастри или други пособия, които лесно се трият от гладката повърхност, тя прави цели сценарии. След това наглася себе си в останалото празно място и си прави селфи. После дообработва снимката на смартфона си с помощта на филтрите на социалната мрежа инстаграм и я публикува там. Профила си Mirrors me (в превод от англ. - "Огледалните ми аз") създава през юни миналата година.
Допреди 3-4 месеца има около 2500 последователи. Тогава за нея започват да пишат редица западни сайтове и днес феновете на нейното изкуство са над 42 хил., като за денонощие се увеличават с по няколко хиляди.
Първото си селфи Хелен прави, докато пише бакалавърската си дипломна работа по предприемачество. Решава да потича, за да си почине, но навън започва да вали.
Затова остава вкъщи да изчака лошото време да отмине. Чудейки се какво да прави, хваща червеното си червило и започва да рисува по огледалото. Вместо да остави бележка на съквартирантката си, както прави понякога, Хелен започва да рисува чадър и облаци с гръмотевици, от които се сипе дъжд. Когато приключва, заема поза, все едно че държи нарисувания чадър и се снима. Крайният резултат се харесал и тя продължава да ги прави, превръщайки ги в хоби, като всяко следващо е по-сложно и от предишното.
Шуфи е нов вид автопортрет - снимат се обувките на краката
Шуфи е един вид автопортрет - телефонът се държи далече от тялото, но вместо лицето се снимат обувките на краката. И после кадърът се публикува в социалната мрежа.
Името е съчетание от shoe (от англ. е обувка) и селфи - шуфи. Думата е записана официално за първи път на 25 март в Urban Dictionary - онлайн речник, който съдържа над 7 млн. определения. Думите в него се вписват от доброволци на абсолютно същия принцип, както е в интернет страницата на уикипедия.
Между другото, в някои български издания пишат, че названието на този вид снимка е футси (от foot - крак), но това е напълно погрешно. Всъщност с footsie се описва действието, когато човек докосне краката на някой друг под масата, нещо като романтичен жест.
Шуфи е правилната дума и една от най-новите тенденции във фотографията, която ще замести селфито. Поне две са причините. Лято е и
всеки иска да покаже загорелите си от слънцето крака,
а от друга страна, повечето обувки са отворени, т.е. вижда се и педикюрът. И той е важен, защото дори и на професионалист му трябва повече от час, за да оформи и лакира ноктите на краката си.
И затова някак естествено засега снимката шуфи е популярна само сред жените.
Общо взето, целта е същата, както е и при селфито - човек
изглежда добре и иска да се похвали
И по-важното е, че в този случай околните не го приемат за самохвалство, а по-скоро за модно.
Аманда Абингтън май е първата актриса, която вкарва модата. Англичанката, обута с бели спортни обувки, си прави шуфи преди 2 месеца.
Пуска снимката в whosay - това е нов вид социална мрежа, много разпространена в Америка. В нея профил имат всички знаменитости, които използват платформата , за да показват своите снимки и видео директно на феновете си.
След това я последваха и други нейни колежки - Рийз Уидърспун, Джесика Бийл, Лили Колинс и Кърстин Ритър.
Портрет на краката си обича да прави също и певицата Бионсе.
На някои обаче идеята за шуфи им се струва много налудничава. Затова в някои от коментарите под снимките на звездите има предложение - да си направят и белфи (от англ. дума behind), т.е. снимка на задните части.
Коментари (0)
Вашият коментар