5 дрехи, за да сте модерни това лято

Николета Лозанова

Силвия Жекова, "24 часа"

Десенът на роклята, кройката на полата и големината на чантата - тези неща са много важни. Понякого от тях изцяло зависи външният вид на жената.

Нужни са и за да се чувствате добре.

Защото през лятото не е важно само да се облечете свястно. Сезонът е кратък - затова трябва да е практично и в същото време да сте сигурни, че тези дрехи ще се носят и следващата година.

Ето кои 5 дрехи са достатъчни, за да сте модерни това лято.

1. Продуктовото позициониране върху дрехите

Дрехите с рекламни надписи като билборди са създадени още през 60-те години, но в наши дни са много популярни.

Смисълът е прост. Върху плата се изобразява логото на прочута марка - емблемата на фирмата, имената на бранда или инициалите, с които се отличава. Прави се, защото се разпознава лесно и така бързо привлича вниманието. Не е с рекламна цел.

Продуктовото позициониране върху дрехите е елемент от облеклото на хипстърите - това са най-често млади хора, които искат да са различни от масовия тренд. Носят големи очила, шапки и дрехи, с които се опитват да иронизират общоприетия вкус. Напоследък обаче ефектът е обратен - стилът стана популярен и вече се приема за обичайна мода.

Тенденцията в новите колекции за топлите дни е продуктите, които по принцип човек може да си купи от най-близкия супермаркет, да се представят върху облеклото с пайети - това са онези дребни и блестящи кръгчета, които са направени от синтетични материали или метал. Те се залепват или пришиват една до друга, като създават ефект на рибена кожа върху по-големи площи. И ръчният труд значително оскъпява дрехите с много пайети.

Наистина всичко се продава. Знае го и френският моделиер Жан-Шарл дьо Кастелбажак - той е много популярен сред холивудските звезди още през 80-те години.Тогава той налага стила на облеклото с принт на известни газирани напитки, лого на вериги за бързо ханене и рисунка на полуготова супа от консерва.

Преди седмица Николета Лозанова, съпругата на Валери Божинов, влезе в заведение на плажа в Слънчев бряг с рокля в този стил - с пайети и логото на една от най-разпознаваемите търговски марки в света.

2. Чанта с метална дръжка

Популярни са от 2011 година по света, но това лято са голям писък у нас. Те са малки (широки са около 20 см и високи най-много 15 см), в неутрални цветове - бял, черен сив, както и бежов или кремав. За неутрални вече минават и цветовете, които се срещат в природата, и техните нюанси.

Направени са от напа - така се нарича обработена естествена кожа с гладка повърхност. И всъщност най-важният елемент е дългата дръжка - направена е от златиста или сребриста метална верижка. Най-общо ги наричат чанти boy (от англ. - момче), защото металът е наудобен и жените, които го носят, трябва да са с мъжки рамене. Затова някои дизайнери измислят друго решение - тази част от дръжката, която се опира върху рамото (около 10-15 см), се изработва от широка кожена лента.

Този модел се продава навсякъде, но оригиналът е на Коко Шанел. През 20-те години френската дизайнерка разработва елементи от женското облекло, които и до днес се използват в класическата елегантна мода - късо сако, права пола и т.нар мъжки чанти с дръжки от метална верижка. Този стил днес се нарича шанел.

Елена Перминова - един от най-популярните руски модели, носи чанта с метална дръжка по време на Седмицата на модата в Париж през пролетта.

3. Обувки без пета

Наричат се мюл - от френската дума mule, която означава обувка без пета. Най-общо казано, това са открити летни обувки, които около глезена имат каишки и изрязани парчета кожа.

Имат масивен и висок ток - около 10 см.

Италианският дизайнер Салваторе Ферагамо се счита за създателя на съвременната им визия. Преди това обувките се носят предимно от жени с лоша репутация, но през 50-те години Мерилин Монро ги популяризира и те се превръщат в най-предпочитания модел за младите жени.

За да ги носите обаче, трябва да имате хубави глезени и гладки и меки пети.

4. Шарка райе

Фини или по-широки надлъжни райета, обикновено в светъл цвят на тъмен фон, са традиционен десен в мъжкото облекло, но днес много по-често се носят от жени. И за разлика от други мъжки елементи в женския гардероб, тази шарка пасва на всеки.
Стилът изглежда ретро, но е много популярен това лято. Доказателство е стилът на певицата Майли Сайръс, която винаги е в крак с новоите тенденции.

От година го налагат и повечето модни блогъри, които напоследък диктуват модата.
Шарката стана толкова популярна, че дизайнерите правят с този десен и връхните дрехи, които обичайно са по-неутрални, използват го дори и за тока на обувките.
Раираните и впити модели трябва да се избягват, тъй като фините ленти по плата ще описват линията на тялото. Тези дрехи трябва да са със свободна кройка.

Ако облеклото е на райе, е за предпочитане обувките да са едноцветни и ярки. Така ще се избегне иначе затворническият фасон на стила.

5. Пола с цепка отпред

Те са къси, а цепката отпред се получава от модела тип прегърни ме.

Единият вариант е полата да е плисирана - тесните и хоризонтални гънки, се оформят трайно с налягане на пара, обичайно върху синтетични платове. Но при всички случай материята трябва да е мека, за да не стърчи цепката.

Другият вид на полата с цепка е скорт - това всъщност са шорти, които приличат на пола, тъй като парче плат покрива предната част на дрехата. Със сигурност е най-модното нещо това лято. Дизайнери налагат модела отдавна, но истинският бум е сега.

Скортс са популярни от 1960 година, когато масово жени започват да играят голф. После стават част и от спортните униформи на жените в хокея на трева и тениса. Причината за голямата популярност - те са специално разработени, за да осигурят по-голяма свобода на движенията.

Обичайно са с висока талия. Носят се с копринени ризи с дълъг ръкав и закопчани догоре или, памучни тениски.

Елена Перминова
Елена Перминова
Майли Сайръс
Майли Сайръс
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене