“99 дни свобода” е името на нов проект, в който хора ще изкарат 99 дни, без да влизат във фейсбук. Идеята за кампанията е на холандската агенция “Джъст”. Към проекта може да се присъедини всеки, като посети официалния му сайт и попълни онлайн формуляра. След това трябва да публикува уведомление във фейсбук профила си, че минимум 99 дни няма да използва социалната мрежа и наистина да се опита да направи това. В инициативата
участват близо 28 хиляди души от цял свят
На три етапа от провеждането на експеримента всеки участващ трябва да попълни анонимни анкети. Те целят да проверят как се чувства даденият човек, как липсата на фейсбук се е отразила на ежедневието и контактите му. Според “Джъст” средно активните потребители на социалната мрежа прекарват в нея по 17 минути на ден. За три месеца това прави 28 часа. Самият Марк Зукърбърг пък наскоро обяви, че потребителите на фейсбук в САЩ прекарват средно по 40 минути на ден в социалната мрежа.
От агенцията смятат, че хората лесно ще намерят по-полезни неща, които да правят през тези 28 часа. Нейните представители споделят, че идеята за проекта отчасти е провокирана и от новината, че фейсбук е манипулирал новинарския поток на потребители, без да ги уведоми, за да провери как ще повлияе на чувствата им определен тип съдържание.
Художественият директор на“Джъст” Мериджан Страатхоф уточнява още, че “99 дни свобода”
не е опит да се навреди на фейсбук,
нито е протест против социалната мрежа.
“Фейсбук е невероятна платформа, на която и ние сме лоялни потребители и вярваме, че има хубави неща в нея. Но смятаме, че има очевидни емоционални предимства, когато тя се ползва умерено. Очакваме, че нашият експеримент ще даде много положителни преживявания и след 99 дни ще разберем дали теорията ни има основания”, коментира той.
Социалнатан мрежа с опция за запазване
Фейсбук пуска нова услуга с името Save (Запази), която ще позволява на потребителите да запазват информация за преглеждането ѝ по-късно, съобщи онлайн изданието “Машабъл”.
Чрез нея ще могат да се запазват линкове от новинарския поток на компанията, страници в социалната мрежа за събития, филми, музика и др. Идеята на Facebook Save е да улеснява потребителите да съхраняват линковете, които срещат в социалната мрежа, но биха искали да прегледат по-късно.
Самата услуга няма да запазва съдържанието на въпросните линкове, а само тях самите. Save ще е налична за iOS, Android и уебверсията на фейсбук, като активирането ѝ ще става поетапно за потребителите по света. Самата услуга е безплатна.
За да запази даден линк, потребителят трябва да кликне на иконката Save в дъното на дадена публикация или да го избере от падащото меню от стрелката в горния ѝ десен ъгъл. След това трябва да избере Save, като може да въведе и кратък описателен текст, ако желае това.
Всички запазени линкове ще се обединяват в отделна секция,
която ще се намира в лявата колона с връзки. При мобилните приложения ще е в секцията More.
Запазените връзки ще са видими само за конкретния потребител. Засега те няма да могат да се споделят с други, нито пък ще се кешират на устройството на потребителя. Тоест за преглеждането им ще е необходима интернет връзка.
Материалът е на вестник "24 часа"
Коментари (0)
Вашият коментар