От най-откачената певица очакваме почти всичко, но новият й клип Telephone, който отново е реализиран съвместно с Бионсе, минава всякакви граници. Умопомрачителни дрехи, ярки персонажи, диалози в духа на "Криминале", автомобил Pussy Wagon... Първите кадри от сюжета са обещаващи: две полуголи надзирателки съпровождат GaGa до килията, вдигат роклята й и разкриват най-голямата й тайна: „Казах ли ти - няма никакъв член!", отсича едната от тях.
Още с Paparazzi GaGa даде заявка за висок професионализъм и сега не отстъпва от принципите си. Певицата и режисьорът Джонас Акерланд (който е режисирал и Paparzzi) признават, че при създаването на клипа са използвали идеи от филма на Куентин Тарантино „Криминале". Самият Тарантино е дал благословията си, a в клипа дори се появява pussy-мобила на Ума Търман от „Убий Бил". GaGa разказва: „Веднъж с Тарантино обядвахме в Лос Анджелис и аз му разказвах как си мисля да направя клипа на Telephone. Той хареса идеите и ми каза: „Просто си длъжна да използваш pussy-мобила във видеото!".
За деветте минути, в които се развива действието на клипа, Lady GaGa успява да избяга от затвора, да отрови куп хора в закусвалня и да отпраши заедно с Бионсе в неизвестна посока - разбира се, с pussy-мобила. Криминале, женска любов и телефони. А между другото - и реклама на най-новия модел телефони Virgin, на Polaroid и на лаптопите HP.
За дизайна на дрехите
Lady GaGa и Бейонсе се появяват в забележителни тоалети, повечето от които са дело на именити дизайнери. Масивните метални одежди на GaGa са създадени по ескиз на холандския дизайнерски дует Victor&Rolf. Тяхно е и леопардовото трико, с което звездата танцува на фона на автомобила.
Дизайнерите разказват, че GaGa ги помолила да сътворят нещо „затворническо". „Тя ни вдъхнови да създадем необичайни модели и решихме да включим един от костюмите в новата ни колекция glamour factory" - разказват те.
За имиджа на певиците се е потрудил и Jean Charles de Castelbajac - синият жакет на Бейонсе е от колекцията му за пролет / лято 2010. По негов модел е и синьото спортно трико на Гага.
За скрития смисъл на клипа на Telephone
Лейди Гага носи серия от шантави дрехи, но въпреки провокативната визия и ролите в стил „Телма и Луис", целта й е да акцентира върху по-дълбокото, а не върху първосигналното значение на клипа. В интервю за канал „Е!" Тя казва: „В моите клипове присъстват скрити послания. Но бих казала, че преди всичко винаги се старя да направя представление за зрителите на видеото."
„Клипът на Paparazzi се получи извънредно качествено за поппарче - но в същото време той коментира културата на славата и звездите, твърди певицата след първия си проект с шведския режисьор Йонас Акерлунд (режисирал клипове на Мадона като Ray of Light, Music и др.). Харесва ми да създавам клиповете си по този начин - песни в поп стил с плосък смисъл, които да превърна в нещо по-дълбоко. Идеята ми е, че в САЩ много млади хора са затънали в море от информация и технологии - и е нужно посланията да им бъдат изпращани във вид на видеокоментари за страната, в която живеем", разяснява GaGa.
За рекламата
Това е най-обсъжданият аспект на клипа към Telephone. Поне 9 марки се появяват в 9-минутния клип - от ушанките на GaGa до ексклузивен лаптоп и телефон Virgin. Моментално няколко интернет издания разкритикуваха видеото заради очевидните рекламни послания, които отправя. В своя защита мениджърът на певицата Трой Картър казва, че не за всички реклами им е платено. Картър твърди, че някои от марките са включени в клипа по идея на GaGa, поради което за тях не са получили нито цент. Например, кутийките кока-кола във вид на ролки присъстват като знак на уважение към майка й, която използвала този необичаен метод за накъдряне на косата през 70-те. И появата на бургерите е напълно безвъзмездна. Телефонът Virgin се рекламира, тъй като компанията е спонсор на турнето на певицата. Ушанките са по дизайн на самата GaGa, а компанията HP (марката на лаптопа) също е спонсор на звездата.
За снимките на клипа
В интервю за шоуто на Джиндж и Рич по радио 104,7 KISS FM Lady GaGa казва: „Снимките протекоха възхитително. Бионсе е невероятна, прекарахме много време заедно и по този начин успях да я въвлека по-добре в идеята на клипа." И продължава да сипе суперлативи по адрес на Бейонсе: „С нея отлично се сприятелихме - весело е да работим заедно. Ние сме абсолютно различни по подхода си, но се сработваме идеално". За клипа скандалната певица споделя: „Харесва ми, че много хора гледат видеото, че се превръща в истинско събитие в света на поп музиката. Когато бях малка, страшно се впечатлявах от грандиозни събития в музиката - и ми се струва, че хората сега си мислят точно това, когато гледат този клип".
Ролки за коса от кутийки кока-кола, телефонна слушалка от кичури руса коса, костюм от тиксо и очила от димящи цигари... Това е новото видео на Lady GaGa. Звездата е безумна комбинация от най-запомнящите се черти на съвременните поп певици: блестящите танци на ранната Кристина Агилера, фаталният поглед на Мадона, екстравагантните костюми на Шер и гласът на Ейми Уайнхаус - GaGa обединява чертите им, за да се превърне в най-обсъжданата личност в света на поп музиката днес.
Коментари (0)
Вашият коментар