Американка трупа $ 50 млн. от горещ въздух

Али Уеб прави прическа на клиентка в един от салоните си в Калифорния.

Aмериканка направи бизнес за 50 милиона долара от своето хоби - да прави прически със сешоар. Али Уеб до момента е отворила 38 фризьорски салона в САЩ и вече започва да се замисля да разшири бизнеса си и в чужбина.

Веригата “Драйбар” (от англ. “Сух бар”) е един от последните бизнесудари, дело на жена. Али Уеб, която е професионален фризьор, вижда незаета ниша в съчетанието между салон за красота, място за срещи и бар, където могат да ви сервират чаша безплатно шампанско или вино. И всичко това, докато ви “издухват” косата за не повече от половин час. Бързо, лесно и най-важното - приятно.

Успехът на Али Уеб идва от това, че тя предлага различна услуга. Това, което създава, изобщо не са фризьорски салони. Девизът на “Драйбар” е “Без подстригване. Без боядисване. Само издухване със сешоар”.

Всичко в “Драйбар” е подчинено на идеята, че дамите наистина се намират в бар. Касиерките се наричат барманки, а

всеки стил

прическа носи

името на

различен коктейл

Желанието на собственичката, която започва бизнеса заедно с брат си с един-единствен салон в Калифорния, е жените да искат да влязат вътре и да се забавляват. “А какво по-хубаво от това да влезеш в местния бар?”, пита Али Уеб с усмивка. Затова и прическите са “питиета”. Жените много бързо свикват с този стил и се забавляват. Една казва “Ще си поръчам “Манхатън”, друга иска “Козмо”.

На помощ във вътрешния дизайн на Али се притича Джош Хайтлър. Вместо обичайната мебелировка в един салон за красота клиентките в “Драйбар” седят около луксозен плот във формата на подкова, като интересното е, че огледалата са зад тях, а не пред тях. Отпред пред тях са рафтове с всякакви козметични продукти, а в плота са направени изводи за електрическите уреди на фризьорите. Всичко това ви кара да се чувствате така, сякаш наистина седите на бар, а не в салон.

Когато била тийнейджърка, Али Уеб много обичала да отиде в салон, за да направят косата ѝ. Било съвсем различно от опитите на младото момиче да се разкраси само. За това решила да се посвети на хобито си и да прави прически, за да прави щастливи колкото се може повече жени.

“Оформям косите

на дамите от

близо 17 години -

започнах, когато

бях 20-годишна

След това се омъжих, станах майка на две момченца и известно време бях домакиня. Засърбя ме обаче отново да се върна към любимото си занимание”, разказва Али Уеб пред Си Ен Ен.

През 2008 г. младата жена започнала със собствен бизнес, който се наричал “Направо вкъщи”. Тя обикаляла из градчето Брентууд в Калифорния, където живеела, по няколко часа всеки ден, като правела косите на всичките приятелки на майка си.

Вземала по $ 40

на прическа

- доста евтино за услуга, предлагана в самия дом на клиентката. “За мен обаче въпросът беше по-скоро да изляза от къщи и да се разсея, а не колко пари ще спечеля”.

Скоро мобилният бизнес бързо се разраснал и Али осъзнала, че има истинска нужда от услугата “прическа със сешоар” без нищо повече.

Така младата жена решила да се пробва, като отвори самостоятелен салон само за “издухване”. Подкрепил я брат ѝ Майкъл Ландо, който е бивш вицепрезидент в отдела за маркетинг на брандове към “Яху”. През 2009 г. двамата станали съсобственици на новия салон в Брентууд. На следващата година с подкрепата на приятели те успели да съберат 2,5 млн. долара, за да разширят бизнеса си.

След като салоните потръгнали, Али започнала да се оглежда, за да привлече още инвеститори, както и други членове в борда на директорите на “Драйбар”. Търсели внимателно и най-накрая успели да привлекат бостънската юридическа фирма “Кастанея партнърс”. След това инвеститори и членове на борда станали Пол Хреслър, бивш изпълнителен директор на модната верига GAP и президент на “Дисни”, както и Джанет Гъртуич, основател и бивш изпълнителен директор на компанията “Лора Мърсиър козметикс”.

Али Уеб вече има 38 салона в различни щати на САЩ и е работодател на повече от 2000 фризьори. Сега тя вече не прави прически така често, както в началото, но обича да влезе в някои от салоните си и да оформи косата на клиентка, за да усети отново с ръцете си любимото си хоби. Освен това

лично обучава

всички стилисти,

така че често

прави пред тях

демонстрации

“Имам страст към косите”, разказва Али. Признава, че ѝ е трудно да балансира между това да е майка на две момченца на 9 и 7 години и да е шеф на фирма с толкова много салони и стилисти, но някак успява да се справя. “Винаги съм мислила, че нямаше да съм добра майка, ако не бях щастлива и като професионалист.”

Първата задача на Али за деня е да закара децата на училище. След това обикновено отива в офиса, за да се заеме с хилядите организационни задължения. Държи обаче да е в постоянна връзка със салоните си и с практическата работа и за това има навика да прави изненадващи посещения , за да се увери с очите си как върви работата. Подчинените ѝ вече са спрели да се изненадват на внезапните ѝ появи, обикновено всички са в много добра форма и с удоволствие показват как вървят нещата. Али си бъбри с клиентките, а ако много я засърбят ръцете, може и да направи някоя прическа.

Бизнесдамата се старае да прави клиентките красиви и смята, че всяка жена е уникална сама по себе си. Едно от основните неща, които я научили родителите ѝ, е, че няма значение колко си красив отвън, ако не си красив отвътре. Другото, на което се старае да учи стилистите си, е да бъдат самите себе си. Често имала стилисти, които при постъпването си на работа я питали дали трябва да покриват татуировките си. “Не, в никакъв случай - отговарям аз, - искаме да ги виждаме. За всеки един отделен бизнес е важно да покаже какво го прави различен и уникален”, обяснява Али.

Младата жена започнала бизнеса си с няколко принципа, които спазва и досега. Основният е, че взема еднаква цена за правене на прическа независимо от това каква е дължината на косата. Взела решението на базата на собствения си опит. От малка имала къдрава и гъста коса. Винаги, когато влизала в някой салон, ѝ казвали - на теб ще вземем 60 долара заради косата ти, а на приятелката ти - 50. Чувствала се дискриминирана. Затова, когато отворила първия си салон, поставила цена за прическа 40 долара. “Независимо колко дълга е косата ви, дали ще правим къдрици, или ще я изправяме с маша, цената винаги ще е 40 долара”, отсича Али.

Освен на качественото обслужване и специфичния интериорен дизайн на салоните Али много държи на козметичните продукти, които се предлагат вътре. Тя

прекарала няколко години

в разработването на линия

от продукти,

които ѝ били необходими в салоните, след като опитала всичко предлагано на пазара и не била удовлетворена от качеството. За новите продукти Али си партнирала с някои от най-добрите лаборатории в света, като в проекта се включила и инвеститорката в компанията Джанет Гъруич. Новата линия е разработена специално за прическите, предлагани в “Драйбар”, и включва всякакви препарати, спрейове и кремове, както и цяла гама от четки и сешоари за коса. След като минали тестовете, всички тези продукти вече се предлагат салоните от 2013 г.

Салоните на “Драйбар” приличат по-скоро на бар, отколкото на място, където се правят прически.
Салоните на “Драйбар” приличат по-скоро на бар, отколкото на място, където се правят прически.
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене