Марсала е цветът на 2015 г., а новината бе оповестена от Pantone Color Institute.
Когато през 1999 г. институтът за първи път дава своето предложение кой ще е хитовият тон през милениума, се оказва, че уцелват в десетката. Тогава лансират небесносиньото. Идеята 12 месеца да минават под знака на някакъв нюанс е възприета с огромен интерес и има наистина сериозен успех. Тенденцията оказва влияние върху различни сфери, свързани с дизайна. Затова Pantone продължават и вече 15 години определят кой ще е следващият водещ цвят.
Според специалистите в института решението им не се базира на случайно хрумване. Огромен екип от хора следи новостите в музиката, обзавеждането, модния подиум, текстилната индустрия.
Дори важни световни събития или хитови филмови ленти
могат да повлияят върху финалния избор. След дълги обсъждания листът с окончателното решение се прибира в плик и никой от участниците няма право да издава тайната. Месец преди да настъпи новата година, институтът излиза с официално съобщение, което се превръща в събитие за световната преса и модната индустрия.
Наричат избирането на цвят на годината “самоизпълняващо се пророчество”. Веднага след неговото обявяване в стотици сфери настъпват промени. Производителите на всякакви стоки бързат да го добавят при артикулите си. С модата се съобразяват дори при направата на опаковки, торбички и подаръчна хартия. От своя страна търговците реагират светкавично, заливайки рафтовете си с продукти в популярния цвят. Търсенето го изисква.
Сега това е марсала. Цветът е червеникавокафяв и е вдъхновен от италианското ликьорно вино,
което носи същото име. То се произвежда в околностите на градовете Марсала и Трапани на остров Сицилия.
Напитката е с ниско съдържание на алкохол. Произвеждат се и ароматизирани варианти с вкус на банан, черен касис, череша. Вината “Марсала” са изключително популярни в кулинарията. Добавят ги при приготвяне на месо и сладки изкушения. Присъстват в рецепти за тирамису, кейкове, всякакви видове торти, както и за забъркването на коктейли.
Цветът марсала е много топъл и създава изискана визия на всичко, което е оцветено в него. Когато повърхността е релефна, се създава усещането за дълбочина, затова марсала е много подходящ за подови настилки, килими, стенни мазилки. Мебелите, боядисани в тази тоналност, правят дома още по-уютен.
Интериорните дизайнери се преориентираха
и вече са налице дамаски за дивани в хитовия нюанс. Кухните излизат от общоприетата стандартна визия в бяло, червено, светло и тъмнокафяво и също се пребоядисват.
Малки декорации в дома биха могли да променят стила, така че да влезе в крак с предстоящата тенденция. Покривка за маса, ваза, свещи, рамка за снимка в червеникавокафяво, се превръщат в акцент.
“Пророчеството” влияе и на техниката. Марсала влиза в цветовата гама при създаването на електроуреди, мобилни телефони, таблети, лаптопи, очаква се да има интерес и към автомобили в този цвят.
Марсала не е новост на модния подиум. Сега ни връща към 90-те години на миналия век, когато
Синди Крауфорд превърна в хит червеникавокафявото си червило,
което бе нейна запазена марка. В дизайнерските колекции за следващата година цветът присъства при всички видове дрехи - от спортните маратонки и ежедневните дрехи до вечерните коктейлни рокли. Освен това се води унисекс. При представянето на мъжките колекции за 2015 г. червеникавокафявото бе сериозно застъпено.
Чантите и обувките през новата година също ще бъдат в красивия топъл цвят. Не са подминати бижутата и очилата. В тенденцията влизат циферблатите и кожените каишки на часовниците, шаловете, шапките и вратовръзките.
Огромният плюс на марсала е, че позволява да се комбинира с различни тонове и пасва буквално на всеки тип кожа. Такива дрехи или аксесоари стоят еднакво добре както на скандинавци със снежнобели лица, азиатци, леко мургави или лица със слънчев загар, така и на афроамериканци. Компаниите, произвеждащи разкрасителни продукти, вече са готови със сериите и рекламните фотоси с макиаж в червеникавокафяво. Дамите ще могат да избират червила, очни линии, сенки и руж, за да се разкрасят според наложената мода. Марсала е хитът и при лаковете за нокти.
Четете още за тенденциите през 2015 година в новото списание “Тренд”.
Коментари (0)
Вашият коментар